پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مجاهد: بیش‌تر مشکلات افغانستان ناشی از تحریم‌ها و محرومیت‌های بین‌المللی است_کشورهایی که در افغانستان شکست خورده‌اند از شناسایی رسمی پرهیز می‌کنند_ ایراف

به گزارش ایراف؛ ذبیح‌الله مجاهد دلایل کشورها برای به رسمیت نشناختن حکومت سرپرست را منطقی نمی‌داند و می‌افزاید که این دلایل بر اساس قانون جهانی نیست.

او که با طلوع‌نیوز سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که حکومت سرپرست شرایط به رسمیت شناسی را برآورده ساخته است؛ اما شماری از کشورها که در افغانستان شکست خورده‌اند و با به کارگیری از این موضوع می‌خواهند بر طالبان فشار وارد کنند.

ذبیح‌الله مجاهد در این باره گفت: «این که اعلان نشده یا در سطح کل اقدامی نشده، بعضی از کشورها که در افغانستان شکست خورده‌اند، هنوز هم در همان حالت باقی مانده‌اند و در حسادت قرار دارند.

سخنگوی طالبان گفت: ما خواهان این هستیم که هرچه زودتر این مشکل حل شود و کشورهایی که در این راستا هنوز اقدامی نکرده‌اند، اقدم کنند.

اشاره او به آمریکا است که شکست خورده و حاضر به شناسایی رسمی دولت طالبان نیست.

تشکیل حکومت فراگیر، گفت‌وگو میان افغان‌ها، عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر و منع کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر از مهمترین خواسته‌های جهان برای به‌رسمیت شناسی حکومت سرپرست طالبان است.

امر الله صالح دراین باره گفت: شناسایی طالبان به نفع غرب نیست.

پیشنهاد:   تاکید چین بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *