پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، ذبیح‌الله، مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در واکنش به اظهارات اخیر عبدالحمید خراسانی از فرماندهان جنجالی طالبان گفته است که او هیچ پست و مقام دولتی ندارد و خانه به دوش است.

او به خبرگزاری تسنیم گفته است که صحبت‌های او اظهارنظرهای شخصی بوده و به طالبان ربطی ندارد.

این فرمانده تاجیک تبار طالبان نیز در واکنش به سخنان مجاهد، طالبان را «حکومت قبیله‌ای بدتر از غنی» نامید.

او سخنان مجاهد را «بی معنی» خواند و گفت که علاقه‌ای به مقام حکومتی ندارد.

خراسانی در بخش دیگری از این واکنش حکومت طالبان را بدتر از نظام فاشیستی اشرف غنی خوانده که به سمت انحصارگرایی در حرکت است.

او همچنین ادعا کرده است که این گروه «صدها و هزارها» نفر از اقوام دیگر افغانستان را «محاکمه صحرایی» کرده است.

عبدالحمید خراسانی که خود را فرمانده قطعه بدری طالبان می داند، در اظهارنظری جدید از مهاجران افغانستان خواسته است که شهروندان ایران را سر ببرند. او در ویدیویی که از او به تازگی به نشر رسیده است کشتن رهبر ایران و پیروانش را اجر عظیم ‌می‌داند و می‌گوید اگر یکی از پیروان رهبر ایران را بکشید به مثابه کشتن 10 یهودی است، زیرا این ها مشرک هستند.

او در واکنش به ترور اسماعیل هنیه نیز اتهاماتی را علیه ایران وارد کرد.

خراسانی که معروف به ناصر بدری است، از نخستین افرادی بود که در روزهای آخر حکومت قبلی به طالبان پیوست و در جریان سقوط ولایت پنجشیر به دست طالبان حضور داشت. نقش او در جریان سقوط پنجشیر با واکنش تند شهروندان افغانستان روبرو شد و او را به چهره‌ای خائن تبدیل کرده بود.

پیشنهاد:   طالبان جزئیات، اهداف و دستورکار نشست دوحه 3 را اعلام کردند

او در ابتدا مسئول امنیتی ولایت پنجشیر شد، سپس به عنوان فرمانده پلیس شهرستان احمدخان پکتیا انتخاب شد، اما از این مقام نیز برکنار و خانه نشین شد. حوادثی که نقشی مهم  بر مواضع جنجالی او داشته است.

او در دوره نظام جمهوریت نیز در خفا زندگی می کرد و چندین بار دستگیر شده بود. چراکه وزارت کشور افغانستان در آن زمان گفته بود که سرگروه یک باند جنایت پیشه است. مقامات افغانستان همچنین او را به قاچاق موادمخدر، ایجاد ترس و ارعاب متهم کرده بودند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32221

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *