دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
مجاهد به آمریکا: دوست دارید یا ندارید ما نماینده مردم افغانستان هستیم

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر این‌که «در آینده‌ افغانستان تنها طالبان سهم ندارند» گفته که کسی دوست دارد یا ندارد، آنها نماینده مردم افغانستان هستند.

به گزارش ایراف، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان، روز چهارشنبه، دوم اسفند با نشر پیامی صوتی که از تلویزیون «ملی» منتشر شد، حکومت کنونی را نماینده‌ مردم افغانستان خوانده و ادعا کرده که «این واقعیتی است که باید پذیرفته شود».

مجاهد این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا ابراز داشت که گفته بود «در آینده‌ افغانستان تنها طالبان سهم ندارند و تنها مربوط به این گروه نمی‌شود».

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان همچنین گفته: «بدون شک امارت اسلامی افغانستان، نماینده‌ مردم و حکومت افغانستان است. این را اگر کسی خوش دارد یا ندارد، این واقعیتی است که باید پذیرفته شود.»

او همچنین سخنان سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا را مداخله خوانده و گفته که امریکا یک‌بار طعم مداخلات خود را در افغانستان چشیده و باید راه اشتباه را در پیش نگیرد و از گذشته بیاموزد.

این در حالی است که اخیرا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در آینده‌ افغانستان تنها طالبان سهم ندارند و واشنگتن از همه‌ شهروندان افغانستان، از جمله زنان و دختران در شکل‌دهی آینده‌ کشورشان حمایت می‌کند.

او این اظهارات خود را در یک نشست خبری در واکنش به پرسشی درباره‌ عدم اشتراک طالبان در نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در دوحه بیان کرده است.

میلر گفت که از عدم اشتراک حکومت سرپرست افغانستان در نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در دوحه متعجب نشده و افزوده که حکومت کنونی افغانستان اهداف متفاوتی دارد.

در این رابطه مطالعه تأکید آمریکا بر لزوم تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6894

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها