۳۸ سفارت و نمایندگی فعال داریم

وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان با تاکید بر برقراری روابط خوب با کشورها گفت اکنون ۳۸ سفارت و نمایندگی امارت اسلامی در کشورهای گوناگون فعال هستند.

به گزارش ایراف، «امیرخان متقی» در مراسم “آموزش بهتر مسائل دینی” با تاکید بر برقراری روابط خوب با کشورها گفته است که اکنون ۳۸ سفارت و نمایندگی افغانستان در کشورهای گوناگون فعال هستند.

وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در سخنرانی خود در این مراسم از تمامی کشورهای جهان خواسته است که راه تعامل را با حکومت کنونی افغانستان را در پیش بگیرند.

متقی افزود: «وزارت خارجه دارای ۳۸ نمایندگی و سفارت در کشورهای گوناگون جهان است که هیچ شکایتی مبنی بر فساد یا تأخیر در ارائه خدمات از آن‌ها وجود ندارد».

امیرخان متقی همچنین در مورد مخالفان نیز گفته است که جهان از مخالفان آنها پشتیبانی نمی‌کند.

وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان افزود: «امروز خوشحالیم که هیچ قدرتی در دنیا نمی‌خواهد مخالفان را تقویت کند و این یک مژده خوب برای افغانستان است و خوشحالیم که هیچ یک از مخالفان به بهانه این‌که در این کشور جایی ندارند، از افغانستان اخراج نشده و هر کسی می‌تواند بیاید و در کشور خود زندگی کند».

این مقام ارشد حکومت سرپرست درباره اهمیت آموزش در افغانستان هم گفته است که نظام کنونی نیاز جدی به آموزش دینی دارد و در حال حاضر جوانان در هر دو بخش آموزش می‌بینند.

وی افزود: «نظامی کنونی افغانستان اسلامی است و در نظام اسلامی نیاز به آموزش جدید و دینی هست.»

مک‌کال درباره تعامل با حکومت سرپرست گفت: پیشنهاد تعامل با طالبان به مثابه سیلی به صورت مردم افغانستان است!

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9831

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *