تازه‌ترین‌ها:

طالبان در ششمین نشست فرمت مسکو

به گزارش ایراف، ذاکر جلالی، رئیس اداره سوم وزارت خارجه طالبان با انتشار پیامی در ایکس نوشته است که امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان نسشت «فرمت مسکو» را «موثر» خوانده است.

در این پیام آمده است که «فرمت مسکو برای حکومت سرپرست افغانستان حتی قبل از «آزادی کشور» فرصت بحث و گفتگو با کشورهای تاثیرگذار منطقه و فرامنطقه را مساعد ساخت که بدون شک نقش موثر داشته است.»

امیرخان متقی همچنین افزوده است که به دلیل تاثیرگذاری این نشست، افغانستان همیشه در سطح بالا در این نشست ها شرکت کرده است.

ششمین نشست فرمت مسکو برای افغانستان ، امروز، 13 مهر در روسیه برگزار شد. در این نشست نماینده طالبان و نمایندگان کشورهای ایران، روسیه، چین، پاکستان، هند، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان حضور دارند.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه طالبان پیش از برگزاری این نشست هدف آن را تقویت و گسترش تعامل با طالبان در بسترهای سیاسی، اقتصادی و مبارزه با تروریسم و موادمخدر عنوان کرده بود.

همچنین وزارت خارجه طالبان روز گذشته اعلام کرد که قرار است امیرخان متقی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه این نشست دیدار کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36656

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *