پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

متقی: مراسم‌ محرم «بدون محدودیت» و در امنیت کامل برگزار شد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با سخنگویان وزارت ها و ادارات گفته است همانطور که سیاست سخن گفتن را بلد هستید سیاست سخن نگفتن را نیز باید بیاموزید تا سبب‌ آبروریزی نظام نشود.

به گزارش ایراف، امیرخان متقی، سرپرست وزرات خارجه طالبان با شماری از سخنگویان وزارت ها، مسوولان رسانه ها و فعالان شبکه های اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست وزارت خارجه در این دیدار درباره سیاست های طالبان، فعالیت های رسانه ای و نحوه برخورد سخنگویان این گروه با رسانه ها صحبت کرده است.

امیرخان متقی گفته: «دو نوع مسوول یا فعال شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؛ یک گروه براساس سیاست‌های طالبان فعالیت می‌کند و گروه دیگر براساس افکار و عقده‌های شخصی خود و کسب شهرت فعالیت می‌کند.»

متقی تاکید کرده است نیاز نیست که سخنگویان در مورد هر موضوع بی ربط صحبت کنند. به گفته متقی، صحبت های سخنگویان باید مطابق به موضوع باشد تا به نتیجه برسد.

امیرخان متقی خطاب به سخنگویان وزارت ها گفته است: همانطور که سیاست سخن گفتن را بلد هستید هنر سخن نگفتن را نیز باید بیاموزید.

او افزوده است: شما باید سخنانی را بیان کنید که به نفع ملت، اسلام و حکومت طالبان باشد.

متقی با انتقاد از سخنگویان وزارت ها گفته است که همه سخنگویان مکلف اند تا مطابق به پالیسی طالبان صحبت کنند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان تصریح کرده است اگر سخنگویان در چارچوب سیاست های طالبان صحبت نکنند و از پالیسی حکومت این گروه اطاعت نکنند این موضوع باعث بدنامی در دنیا و آخرت و سبب آبروریزی نظام طالبان خواهد شد.

پیشنهاد:   خاک افغانستان؛ بمب ساعتی تروریسم

در همین حال در تازه ترین مورد ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار رهبر طالبان با سراج الدین حقانی و ملا یعقوب مجاهد دو وزیر منتقد حکومت این گروه خبر داده است.

سخنگوی طالبان گفته است که ملا هبت الله با وزرای کشور، دفاع و رئیس اطلاعات طالبان در قندهار دیدار کرده و مسوولان امنیتی درباره فعالیت های خود به رهبری طالبان توضیح داده اند.

این در حالی است که تاکید بر «وحدت و اطاعت» در اظهارات، پیام‌ها و موضع‌گیری‌های رهبر و مقامات طالبان افزایش یافته و ناظران درباره اختلاف داخلی و تنش‌های تشکیلاتی میان آنان ابراز نظر کرده‌اند.

ملا هبت الله؛ رهبر طالبان در پیام عیدی خود خطاب به طالبان گفته بود: اگر نیاز باشد او از رهبری طالبان کنار می‌رود؛ اما نمی خواهد میان مقامات این گروه اختلاف وجود داشته باشد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29237

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *