پنج‌شنبه 12 میزان 1403 برابر با Thursday, 3 October , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، رئیس پیشین ستاد ارتش ملی آمریکا، روز گذشته در یک نشست پیرامون افغانستان گفت که 20 سال حضور آمریکا در این کشور فرصتی بسیار خوبی و طولانی بود اما طالبان کل کشور را تصرف کردند.

او در مورد خروج آمریکا از افغانستان افزود که این روند با شکست های سیاسی و استراتژیک همراه بود. او در همین رابطه تصریح کرد که تجربیات ما در افغانستان درس های زیادی داشت.

رئیس پیشین ستاد ارتش آمریکا در خصوص حمله آمریکا به افغانستان عنوان کرد که یکی از اشتباهات این کشور در سال های 2001 و 2021 این بود که آنها موفق نشدند که علیرغم نزدیکی به او اسامه بن لادن را دستگیر کنند.

این مقام نظامی آمریکایی همچنین در مورد خطاهای آمریکا در افغانستان گفت که عدم آشنایی با زبان های محلی منجر به آن شد که طالبان از روستاییان سوء استفاده کند.

او تصریح کرد که امریکا نمی دانست به طور کامل در صحنه جنگ افغانستان چه می گذرد.

مارک میلی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز اعتراف کرده بود که یک سری اشتباهات در طول 20 سال جنگ منجر به خروج هرج و مرج از افغانستان شده بود.

او در جلسه ای که در 19 مارس، تحت عنوان «شکست استراتژیک عقب‌نشینی بایدن، ژنرال‌های آمریکا و تسلط طالبان» برگزار شده بود، در مورد خروج از افغانستان شهادت داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36610

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *