مخالفت فضل‌الرحمان با حمله به افغانستان-ایراف

به گزارش ایراف، مولانا فضل الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام در واکنش به اظهارات مقام‌های پاکستانی مبنی بر حمله بر مراکز تی تی پی در خاک افغانستان، این اقدامات را ناشی از شکست‌های اسلام آباد خواند.

رهبر جمعیت علمای اسلام گفت: پاکستان عامل اصلی بمباران خاک افغانستان در 20 سال گذشته بوده است.

او ادامه داد که در این مدت، این کشور خاکش را اختیار آمریکا قرار داده تا بتواند بر قسمت‌هایی از افغانستان حملات هوایی انجام دهد.

او همچنین خطاب به مقامات پاکستانی گفت:  20 سال هواپیماها از پایگاه‌های نظامی شما در پاکستان، افغانستان را بمباران کردند. حالا تروریسم در داخل پاکستان را شما از کجا از بین برده‌اید که اکنون تروریسم را خارج از پاکستان، در افغانستان هدف قرار می‌دهید.

این رهبر دینی و سیاسی پاکستانی پاکستان را متهم به پنهان کردن سیاست‌های شکست خورده‌اش کرد.

این درحالی است که خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان به تازگی در گفت‌گو با رسانه‌ها از انجام عملیات حمله به پناهگاه‌های فرامرزی تی تی پی خبر داد.

او هفته گذشته در صحبت با بخش اردوی صدای آمریکا گفت که کشورش قصد دارد تحت عملیات «عزم استحکام» پناهگاه های فرامرزی تی تی پی در افغانستان را مورد حمله قرار دهد.

آصف گفت: امنیت پاکستان مهم است.

وزیر دفاع پاکستان همچنین در گفتگو با بی بی سی، تاکید کرد که به این تصمیم پایبند است و به عملیات‌های خود ادامه می دهند.

این اظهارات واکنش مقامات طالبان را برانگیخته است.

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به این اظهارات گفت: خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نشده و افغانستان در مسایل داخلی کشورها نیز دخالت نخواهد کرد.

او گفت ما نه به کسی ضرر می‌رسانیم و نه اجازه می‌دهیم به افغانستان آسیب برسد و نه در امور داخلی کسی دخالت می‌کنیم؛ این طرزالعمل ما است و هر ماجراجو پیش از این‌که درباره این سرزمین پرافتخار به چشم بد نگاه کند باید تاریخ متجاوزان گذشته را خوب مطالعه و عواقب آن را فکر کند.

همچنین وزارت دفاع طالبان در اعلامیه‌ای در واکنش به این سخنان گفت این اظهارات به نفع هیچ کسی نخواهد بود، سخنان خواجه آصف، ناسنجیده و تلاش برای گل آلود کردن آب است.

وزارت دفاع طالبان در این اعلامیه هشدار داد که هرکس با هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیت عواقب آن به دوش او خواهد بود.

این درحالی است که این اظهارات در داخل پاکستان نیز با انتقاداتی همراه شد.

حزب تحریک انصاف پاکستان نیز معتقد است که این اظهارات را باعث جنگ و بی‌نظمی بیشتر در پاکستان می‌شود که حمله به افغانستان به معنای درگیری کل منطقه و جنگ است.

همچنین جماعت اسلامی پاکستان نیز در اعلامیه‌ای در واکنش به همین موضوع گفته‌ است که حامیان دولتی اجرای عملیات در داخل افغانستان، می‌خواهند منطقه را به جهنم تبدیل کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27535

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها