جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

منابعی به رسانه‌های آلمان گفته‌اند که دولت این کشور از سفارت افغانستان در شهر برلین خواسته است که مشکل خود را با طالبان هرچه زودتر حل کند.

به گزارش ایراف، آلمان تنها کشوری است که به نامه وزارت خارجه طالبان به شکلی رسمی پاسخ داده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این کشور به سفارت افغانستان در برلین تاکید کرده است که با طالبان کنند.

این درحالی است که گفته می‌شود، کنسولگری افغانستان در مونیخ در تعامل با طالبان است.

یک دیپلمات ارشد افغانستان گفته است که آلمان به شکل شفاهی از سفارت افغانستان در برلین خواسته است که مشکل‌شان را با طالبان حل کنند.

این درحالی است که شورای هماهنگی نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان، روز ۸ شهریورماه با انتشار بیانیه‌ای نوشته است که بی اعتبار خواندن خدمات کنسولی ۱۴ سفارتخانه و کنسولی در کشورهای اروپایی و کانادا و استرالیا از سوی طالبان «بی اساس» و «فاقد اعتبار حقوقی» است.

این بیانیه هشدار داده است که این تغییرات پیامدهای منفی خواهد داشت.

در متن بیانیه آمده است: «ما مجدداً تاکید می‌کنیم که هرگونه تغییر در وضعیت موجود از ماموریت‌ها می‌تواند پیامدهای منفی عمیقی از جمله خاتمه دادن خدمات کنسولی بسیار مهم برای بخش بزرگی از جامعه مهاجران افغانستان در اروپا و خارج از آن داشته باشد.»

شورای هماهنگی نمایندگی‌های دیپلماتیک که متشکل از  دیپلمات‌های حکومت پیشین است به کشورهای میزبان هشدار داده است که هرگونه امتیازدهی به درخواست «غیرمشروع» طالبان پیامدهای زیان‌باری را خواهد داشت و این گروه را کمک می‌کند تا «اهداف غیرمشروع» خود را دنبال کنند.

این بیانیه در واکنش به گزارش تایید نشده‌ای منتشر شده که کشورهای اروپایی برای بسته شدن سفارتخانه‌های افغانستان به دیپلمات‌های این کشور فشار می‌آ‌ورند. این فشار در پی نامه اخیر وزارت خارجه طالبان به این سفارتخانه‌ها بوده است.

گفتنی است که این واکنش‌ها درحالی شکل می‌گیرد که طالبان در هفته‌های اخیر سفرای خود را به کشورهایی چون امارات متحده عربی فرستادند.

کنترل نمایندگی‌های افغانستان یکی از اهداف مهم طالبان در سه سال گذشته بوده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34204

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *