دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
عضو افغان‌تبار سنای استرالیا برای حمایت از غزه از حزب کارگر استعفا داد-ایراف نیوز

به گزارش ایراف؛ فاطمه پیمان، سناتور افغان‌تبار مجلس سنای استرالیا، چند روز پس از آن که علیرغم سیاست حزب خود یعنی حزب حاکم کارگر، از طرحی برای تشکیل کشور فلسطینی حمایت کرد، از مقام خود استعفا داده است.

حزب کارگر استرالیا برای اعضای خود که در برابر سیاست‌های حزب قرار بگیرند، مجازات‌های سختی دارد و خانم پیمان پیشتر و در پی مخالفت با سیاست حزب، به مدت نامعلوم از عضویت در کمیته پارلمانی آن تعلیق شده بود.

این زن ۲۹ ساله متولد افغانستان، روز پنجشنبه گفت: «این موضوعی است که من نمی‌توانم درباره آن سازش کنم.»

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا گفت که خانم پیمان ضمن تشکر از رهبری او، این اتهام را رد کرده که وادار به استعفا شده بوده است.

خانم پیمان اکنون به عنوان یک سناتور مستقل فعالیت خواهد کرد.

این سناتور مسلمان ۲۹ ساله که همراه با اعضای خانواده‌اش پس از سقوط افغانستان به دست طالبان در سال ۱۹۹۶ از این کشور گریخت، اولین و تنها سیاستمدار با حجاب استرالیا در این سطح است.

پیمان می‌گوید: «برخلاف همکارانم، من می‌دانم مورد بی‌عدالتی قرار گرفتن چه احساسی دارد. خانواده من از یک کشور جنگ‌زده فرار نکردند تا به عنوان پناهنده به اینجا بیایند و وقتی می‌بینم جنایات بر مردم بی‌گناه اعمال می شود، سکوت کنم.»

جنگ در غزه به موضوعی جنجالی سیاسی در استرالیا تبدیل شده است و همه طرف‌ها تلاش داشته‌اند این موضوع را به دقت مدیریت کنند.

دولت استرالیا رسما طرفدار راه حل دو کشوری است، اما بعد از آن که در افزودن شرطی که شناسایی رسمی کشور فلسطینی را بخشی از روند صلح می‌داند، ناکام ماند، از طرح تشکیل کشور فلسطینی حمایت نکرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله بی‌سابقه حماس در ۷ اکتبر سال گذشته که طی آن حدود ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۱ نفر دیگر گروگان گرفته شدند، دست به عملیات گسترده‌ای زد.

خانم پیمان گفت از سه‌شنبه گذشته که در همراهی با حزب سبزها رای داد، برخی از همکاران از او «حمایت بی‌شمار» کرده‌اند و برخی دیگر «او را برای رعایت خط حزبی تحت فشار» قرار داده‌اند.

پیمان همچنین گفت که «تهدید به مرگ و ایمیل‌هایی شدیداللحن» از سوی برخی مردم دریافت کرده است.

نخست وزیر استرالیا که روز یکشنبه دستور تعلیق او را صادر کرد، بارها گفته بود که خانم پیمان اگر مایل به شرکت «به عنوان یک بازیکن گروهی» است، می‌تواند مجدداً به جمع نمایندگان مجلس سنا بپیوندد – جایی‌که نمایندگان در مورد دستور کار دولت صحبت می‌کنند.

اما خانم پیمان در بیانیه‌ای در اوایل این هفته گفت که حزب کارگر، او را «تبعید» کرده است.

فاطمه پیمان توضیح داد که او از جلسات، چت‌های گروهی و همه کمیته‌ها کنار گذاشته شده است.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27799

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها