پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

عبدالکبیر: با وجود قلدری آمریکا با جهان تعامل داریم-ایراف

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در دیدار با شماری از شخصیت ها در کابل از تعامل مثبت جهان با طالبان علیرغم قلدری آمریکا خبر داده است.

به گزارش ایراف؛ معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در دیدار با شماری از مسئولان رسانه ها و آگاهان سیاسی و نظامی گفته است که با وجود قلدری آمریکا با طالبان اما حکومت سرپرست در سه سال گذشته توانسته است با کشورهای جهان تعامل مثبت داشته باشد.

مولوی عبدالکبیر در این نشست گفته است که هیات طالبان در حاشیه نشست سوم دوحه که حدودا ۲۰ روز پیش برگزار شد از نمایندگان کشورها خواسته است تا واقعیت های افغانستان را از نزدیک دنبال کنند.

این در حالی است که در نشست سوم دوحه نماینده سازمان ملل و نمایندگان کشورها گفته اند به شرطی با طالبان تعامل می کنند که ممنوعیت ها و محدودیت های آموزشی و کاری علیه زنان و دختران افغانستان را برطرف کنند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان افزود: «چهل نمایندگی سیاسی داریم؛ اما با وجود مخالفت امریکا، باز هم این تعداد نمایندگی را در اختیار داریم. این به سیاست مثبت ما دلالت می‌کند.»

عبدالکبیر افزوده است: سازمان ملل متحد شرایط ما را می‌پذیرد، به موضوعات ما در نشست سوم دوحه وقت گذاشت و دیدارهای مختلف در حاشیه نشست سوم دوحه انجام شد؛ ذبیح الله مجاهد گفت که پالیسی اکثر نمایندگان با طالبان مثبت بود.

مولوی عبدالکبیر در حالی این سخنان را بیان می کند که در این نشست شماری از شرکت کنندگان از انحصار قدرت توسط طالبان انتقاد کرده و گفتند که برای از میان برداشتن فاصله میان طالبان و مردم باید به خواست های بنیادی مردم توجه صورت گیرد.

پیشنهاد:   دو زندانی سابق زندان گوانتانامو به افغانستان منتقل شدند+ تصاویر

برخی دیگر از شرکت کنندگان نیز گفته اند تا زمانی که قانون، قلم و آموزش جایگزین اسلحه نشود مشکلات افغانستان به هیچ عنوان حل نخواهد شد. این انتقادها در حالی صورت می گیرد که حکومت طالبان تا هنوز قانون اساسی ندارد. بر اساس گفته های طالبان، سیستم حکومت این گروه بر بنیاد شریعت پیش می رود.

شماری از فعالان رسانه ای نیز که در این نشست حضور داشتند گفته اند که رسانه ها باید از نگاه سیاسی حمایت شوند. این در حالی است که نزدیک به سه سال است حکومت طالبان قوانین رسانه ای به شمول قانون حق دسترسی به اطلاعات را منحل کرده است.

بربنیاد سخنان عبدالکبیر، رهبر طالبان بارها از مقامات طالبان خواسته است تا به مشکلات مردم رسیدگی کنند و برای اتحاد مردم افغانستان تلاش نمایند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29573

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *