به گزارش ایراف، به نقل از باختر، عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان روز چهارشنبه با اساتید و دانشجویان دانشگاه کابل دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار به بحث و گفتگو در مورد امارت اسلامی افغانستان، منطقه و جهان پرداخت و به سوالات دانشجویان در این زمینه پاسخ داد.

معاون نخست وزیر طالبان ضمن تشریح موقعیت کنونی افغانستان به پیشرفت ها و دستاورهای اخیر این کشور نیز اشاره کرد.

وی به نقش پر رنگ مردم، استادان، دانشجویان و علما در جهاد و قربانی های 20 سال گذشته اشاره کرده و گفت که امارت اسلامی افغانستان آنها را شریک جهاد و نظام اسلامی می داند و حفاظت از نظام و تقویت آن، وظیفه مشترک همه است.

عبدالکبیر گفت که افغانستان در کنار تحکیم و تقویت نظام اسلامی، در راستای پیشرفت افغانستان در عرصه سیاست و اقتصاد نیز تلاش های فراوانی کرده است.

وی افزود: اکنون حکومت سرپرست افغانستان در کشورهای مختلف 40 نمایندگی رسمی دارد و تعامل با جهان روند رو به رشد و مثبتی دارد.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان همچنین گفت که امارت اسلامی افغانستان خواستار ورابط حسنه با کشورهای همسایه و جهان است، اما هیچگاه حاضر نیست که در این زمینه اصول اسلامی را معامله کرده و برای خوشی دیگران ارزش های اسلامی را زیر پا بگذارد.

وی تاکید کرد که حکومت سرپرست افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند و به هیچ کشوری هم اجازه مداخله در امور داخلی افغانستان را نمی دهد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37493

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *