دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

واکنش خراسانی به درخواست احمد مسعود از برای ترک طالبان: تفرقه‌افکنی است

به گزارش ایراف، منابع نزدیک عبدالحمید خراسانی به رسانه آماج نیوز گفته‌اند که او پس از آنکه به دستور محمدحسن آخوند، نخست وزیر طالبان به کمیسیون نظامی احضار شده، خلع سلاح و بازداشت شده است.

این منابع همچنین گفته‌اند که او اکنون در زندان کمیسیون نظامی طالبان است و تمام تجهیزات نظامی او از سوی این نهاد ضبط شده است.

منابع همچنین مدعی شده‌اند که او از سوی شبکه حقانی به طالبان قندهاری فروخته شده است.

او یکی از فرماندهان قطعه بدری طالبان است که به اظهارنظرهای جنجالی معروف است.

خراسانی چندی پیش از مهاجران افغانستان خواسته است که شهروندان ایران را سر ببرند. او در ویدیویی که از او به تازگی به نشر رسیده است کشتن رهبر ایران و پیروانش را اجر عظیم ‌می‌داند و می‌گوید اگر یکی از پیروان رهبر ایران را بکشید به مثابه کشتن ۱۰ یهودی است، زیرا این ها مشرک هستند.

ذبیح‌الله، مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در واکنش به اظهارات اخیر عبدالحمید خراسانی از فرماندهان جنجالی طالبان گفته بود که او هیچ پست و مقام دولتی ندارد و خانه به دوش است.

مجاهد گفته بود که صحبت‌های او اظهارنظرهای شخصی بوده و به طالبان ربطی ندارد.

او همچنین ایران را متهم به دست داشتن در ترور اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی حماس کرد.

خراسانی که معروف به ناصر بدری است، از نخستین افرادی بود که در روزهای آخر حکومت قبلی به طالبان پیوست و در جریان سقوط ولایت پنجشیر به دست طالبان حضور داشت. نقش او در جریان سقوط پنجشیر با واکنش تند شهروندان افغانستان روبرو شد و او را به چهره‌ای خائن تبدیل کرده بود.

پیشنهاد:   ادعای حفاظت طالبان از ایران | دلیل دشمنی داعش با ایران چیست؟

او در ابتدا مسئول امنیتی ولایت پنجشیر شد، سپس به عنوان فرمانده پلیس شهرستان احمدخان پکتیا انتخاب شد، اما از این مقام نیز برکنار و خانه نشین شد. حوادثی که نقشی مهم بر مواضع جنجالی او داشته است.

او در دوره نظام جمهوریت نیز در خفا زندگی می کرد و چندین بار دستگیر شده بود. چراکه وزارت کشور افغانستان در آن زمان گفته بود که سرگروه یک باند جنایت پیشه است. مقامات افغانستان همچنین او را به قاچاق موادمخدر، ایجاد ترس و ارعاب متهم کرده بودند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33985

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *