شنبه 17 سنبله 1403 برابر با Friday, 6 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ظاهر قدیر: داعش در افغانستان میراث مشترک آمریکا و غنی بود

به گزارش ایراف؛ ظاهر قدیر، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان و یکی از منتقدان حکومت جمهوریت که حالا در دوره حکومت طالبان در کابل به سر می‌برد با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس از سیاست آمریکا در ۲۰ سال گذشته در قبال افغانستان انتقاد کرده است.

این عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفته است پس از ایجاد حکومت وحدت ملی توسط جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا، این کشور که در افغانستان حضور نظامی داشت و در توافق با اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان پروژه داعش را به بهانه نابودی گروه طالبان ایجاد کرد.

وی با انتقاد از این کار گفته است که پس از ایجاد گروه داعش در افغانستان، این پروژه قوی‌تر شد و این گروه خشونت‌های زیادی را علیه مردم افغانستان اعمال کرده‌اند.

ظاهر قدیر به طور نمونه یادآوری کرده است که در سال ۲۰۱۸ زمانی که گروه طالبان در برابر گروه داعش از خود مقاومت نشان دادند هواپیماهای آمریکایی پایگاه‌های طالبان را بمباران و افراد مهم و کلیدی داعش را به مناطق امن منتقل کرده‌اند.

این عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان بدون آنکه از کسی نام ببرد، گفته است زمانی که من این اظهارات را بیان کردم، نمایندگان ویژه منصوب شده از سوی اشرف غنی، اظهارات من را جدی نگرفت و آن را تلاش برای بدنام کردن دولت عنوان کرده‌اند.

قدیر با اشاره به حمایت آمریکا و حکومت قبلی افغانستان از گروه داعش افزوده است که این گروه میراث مشترک آمریکا و اشرف غنی بود که هزاران شهروند بی‌گناه افغانستان را بی‌رحمانه کشته‌اند.

وی با تقدیر از حکومت طالبان برای از بین بردن بردن گروه داعش گفته است که با بازگشت طالبان به قدرت، میراث باقی مانده آمریکا و اشرف غنی یعنی داعش کاملا نابود شده است.

پیشنهاد:   واکنش های گسترده به حمله مسلحانه به شهروندان خارجی در بامیان

در زمان حکومت قبلی افغانستان، وزارت دارایی شماری از نمایندگان مجلس از جمله ظاهر قدیر را به قاچاق و درخواست‌های غیرقانونی متهم کرد، اما در واکنش به این اتهام، ظاهر قدیر گفته بود که ۳۶۵ میلیون دلار سرمایه شخصی دارد به این دلیل نیاز نیست که دست به قاچاق بزند.

او که فعلا در افغانستان به سر می برد اعلام کرده است که پس از سقوط جمهوریت به زندگی شخصی خود مشغول است و هیچ نوع فعالیت سیاسی ندارد.

در این رابطه مطالعه عضو پیشین مجلس نمایندگان: داعش در افغانستان با حمایت آمریکا علیه طالبان می جنگید پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29985

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *