پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

طالبان: مشروعیت داخلی داریم، شناسایی بین‌المللی تابع منافع قدرت‌هاست

به گزارش ایراف؛ امروز نشستی با عنوان «جلسه مردمی به منظور استحکام نظام اسلامی» با حضور شماری از مقامات طالبان، بزرگان قومی و مردم در کابل برگزار شد.

فاروق اعظم، مشاور وزارت انرژی و آب طالبان در این نشست با بیان اینکه شناخت دو جنبه دارد، یکی درونی و دیگری بیرونی گفت: امارت اسلامی جنبه داخلی را تکمیل کرده و تشریفات داخلی کامل دارد. به رسمیت شناخته شدن توسط قدرت‌های بزرگ غصب شده است و آنها براساس منافع خود پیش می‌روند. آنها بر اساس منافع و اهداف خود کشوری را به رسمیت می شناسند یا آن را انکار می کنند.

او اعلام عفو عمومی از سوی طالبان را یک اقدام بزرگ و تاریخی دانست و افزود: تنها سیستم طالبان بود که تمام مقامات نظام قبلی را عفو کرد و در سیستم نگاه داشت در حالی که سیستم‌های قبلی همه مخالفان خود را کشتند.

اعظم تاکید کرد: طالبان تمام جزایر قدرت را در کشور منسوخ کرد و یک حکومت مرکزی قدرتمند ایجاد کرده است، کل نظام یک فرمان و یک دست است. خارجی‌ها به من گفتند که طالبان حتی تا 2 ماه هم نمی‌تواند ادامه دهد، زیرا دولت قبلی 86 درصد به بودجه و کمک‌های خارجی وابسته بود. اما ثابت شد که این محاسبه اشتباه است و با درآمدهای خود سیستم را متوقف کرد.

مشاور وزارت انرژی و آب طالبان در ادامه ادعا کرد که طالبان به کشت و تجارت تریاک پایان داد، درحالی که هلمند به تنهایی 46 درصد تریاک جهان را تولید می‌کرد.

همه ملت در شکست آمریکا نقش داشتند

پیشنهاد:   آغاز نشست مشورتی علمای جهان اسلام در ترکیه با حضور نماینده افغانستان

محمد فقیر، معاون وزارت امر به معروف طالبان در نشست مردمی گفت: براساس فرمان هبت‌الله آخوندزاده، وزارت امر به معروف از حقوق همه مردم از جمله زنان دفاع می کند.

معاون وزارت امر به معروف طالبان تاکید کرد: همه ملت در شکست اشغال آمریکا و احیای نظام اسلامی نقش دارند و این نظام با فداکاری مشترک همه به وجود آمده است.

همه مردم کشور از ثروت ملی برخوردارند

در ادامه این نشست ‏لطیف نظری، معاون وزارت اقتصاد تاکید کرد: آغاز و تداوم ساخت بزرگراه‌ها، چهارراه‌ها و دیگر پروژه‌های بزرگ یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ طالبان است.

نظری ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاران داخلی، منطقه‌ای و سرمایه‌گذاری‌های کلان یک دستاورد مهم اقتصادی است که نمونه‌های آن در گذشته کم است.

معاون وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: اکنون همه مردم کشور از ثروت ملی برخوردارند که خدمت به مردم هر منطقه در حال اجرا است. در گذشته توزیع ثروت ملی پر از بی عدالتی و نابرابری بود.

نظری استقلال افغانستان در سیاست خارجی را بزرگترین دستاورد طالبان دانست و گفت که سیاست خارجی ما تحت تاثیر هیچکس نیست. در گذشته هیچ دولتی عاری از دخالت و نفوذ خارجی نبود.

این مقام وزارت اقتصاد طالبان ادامه داد:‎ طالبان توانست از درآمدهای داخلی حقوق همه کارمندان دولت را در سر وقت پرداخت کند.

عبدالغفار رشیدی، یکی از بزرگان قومی در نشست مردمی گفت: ادعای حقوق بشر غرب دروغ و فریب است که نظام فعلی را تحت فشار قرار می‌دهد، اما همین غرب است که تمام حقوق بشر را در غزه زیر پا گذاشته است.

ملک محمد عزیز عادل از بزرگان قومی نیز در این نشست گفت: ما از همه هموطنان که در خارج زندگی می‌کنند، می‌خواهیم که به کشور بیایند، مال و عزت همه در اینجا محفوظ است و ما این را تضمین می‌کنیم. این کشور بر ما حق دارد، ما باید با هم به آن خدمت کنیم.

پیشنهاد:   اثرسنجی حمایت حکومت افغانستان از مقاومت فلسطین

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31519

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *