شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Saturday, 21 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، «عزیز الرحمن منصور» معاون تنظیم عرفان و اماکن دینی وزارت حج طالبان در سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: در شرایط کنونی ضرورت وحدت مسلمانان بیش از همه دوره‌ها مهم تلقی می‌شود.

منصور وحدت اسلامی را اساس و اصول جهانی اسلام دانست و التزام به آن را یک وظیفه شرعی برای کل امت اسلامی و غفلت از آن را گناه خواند.

وی افزود که در سه سال حکومت امارت اسلامی در افغانستان، شریعت اسلامی جاری است، امنیت در سراسر کشور برقرار است، کشت و قاچاق مواد مخدر به صفر رسیده و پروژه‌های بزرگ عمرانی آغاز شده و افغانستان به سمت خودکفایی در حرکت است.

نماینده طالبان در سی‌وهشتمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی که روز پنج‌شنبه در تهران برگزار شد، برای احترام به سرود ملی ایران از جای خود برنخاست. «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «عدم احترام به اصول دیپلماتیک با بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی از مبادی شریعت معنا و مصداقی ندارد، چه اگر این بود استماع را نیز شامل می‌گردید».

پیشتر نیز «محب‌الله شاکر» سرکنسول طالبان در شهر پیشاور، هنگام نواختن سرود ملی پاکستان در یک مراسم رسمی، برای احترام به آن از جای خود برنخاست. وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به این موضوع «احمد شکیب» دیپلمات ارشد طالبان در اسلام آباد را احضار کرد.

طالبان درباره عدم ایستادن فرستاده این کشور در جریان پخش سرود ملی پاکستان، گفته بود به دلیل وجود موسیقی در این سرود، فرستاده طالبان از جای خود بلند نشده است.

«مولوی عزیزالرحمن منصور»، نماینده طالبان حاضر در افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی از جای خود برنخاست که این موضوع واکنش زیادی در رسانه‌ها به دنبال داشت.

 

در پی این واکنش‌ها نماینده طالبان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تقریب ضمن عذرخواهی از اتفاق پیش آمده از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی استقبال کرد و گفت: این کنفرانس در هم‌افزایی و وحدت مسلمانان جهان تأثیرگذار است.

این نماینده طالبان با ابراز خوشحالی از اتحاد مسلمانان، تصریح کرد که ثمره اتحاد، رفع مشکلات مسلمانان در جهان است.

نماینده طالبان با اشاره به اتفاق رخ داده در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خاطرنشان کرد که «در افغانستان معمول است به هنگام پخش سرود ملی وطن، همگان به حالت نشسته هستند و ما نیز در این مراسم به عرف و سنت خود عمل نمودیم.»

مولوی عزیزالرحمن ضمن بیان ارادت نسبت به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد که خواهان ارتباط، هماهنگی و دوستی بیشتر با کشورهای اسلامی و به خصوص کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران است که این از اولویت‌های «امارت اسلامی» افغانستان است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35770

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *