به گزارش ایراف، عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت کشور(داخله) حکومت سرپرست گفت که قاچاق اسلحه نه تنها که در افغانستان، بلکه در تمام کشورها وجود دارد، ممکن است این نوع سلاح ها در کشورهای دیگری از طریق بازارهای سیاه خریداری و به کشور دیگری قاچاق شود.

وی افزود: اما آنچه که برای امارت اسلامی افغانستان مهم است جلوگیری از خرید، فروش و قاچاق سلاح از افغانستان است که در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است و بخش‌های کشفی و اطلاعاتی ما موظف گردیده‌اند تا کسانی را که دست به چنین کاری می‌زنند، شناسایی بازداشت و به دست قانون بسپارند.

عبدالمتین قانع تصریح کرد: رویداد قاچاق اسلحه که گویا از طریق تورخم وارد کشور همسایه گردیده است، مربوط به امارت اسلامی افغانستان نبوده و سلاح هایی که در اختیار ارگانهای امنیتی و دفاعی امارت اسلامی افغانستان قرار دارند، کاملا محفوظ و در دیپوها نگهداری می‌شوند.

لازم به ذکر است که مدیالاین نوشت: مقامات گمرک پاکستان ادعا کردند که امروز دوشنبه 25 مهر ماه، یک انبار قابل توجه اسلحه و مهمات ساخت آمریکا به ارزش تقریبی ۱۲۶۳۵۴ دلار را در مرز تورخم کشف کرده اند.

مدیا لاین همچنین مدعی شده است توقیف این سلاح در آستانه برگزاری کنفرانس سازمان همکاری شانگهای در اسلام آباد به عنوان یک عملیات بزرگ ضدتروریستی توصیف می شود.

مقامات پاکستانی نیز مدعی شده اند که این سلاح های آمریکایی برای تامین گروه های مختلف ازجمله تحریک طالبان پاکستانی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38151

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *