طالبان سازمان ملل را به ارائه تصویر نادرست از افغانستان متهم کرد-ایراف

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان را به عدم ارائه تصویری درست از این کشور متهم کرد.

به گزارش ایراف، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ایجاد ارتباط و تعامل بین افغانستان و جامعه جهانی را از مسئولیت های یوناما در افغانستان دانست.

به گفته این مقام طالبان، ارائه تصویری نادرست از افغانستان یکی از علت های عدم موفقیت یوناما در افغانستان بوده است.

سخنگوی حکومت طالبان در این رابطه می گوید که تاکنون یوناما موفق نبوده، اما این نهاد باید ذهنیت سازی انجام دهد، تعاملات را با افغانستان عادی کند و رضایت کشورهایی را که با افغانستان هنوز ارتباط نگرفته‌اند جلب کند.

ذبیح الله مجاهد همچنین از یوناما می خواهد که در نشست آینده شورای امنیت، واقعیت های افغانستان را منعکس کند.

این درخواست در حالی مطرح می شود که یوناما در تاریخ 21 ماه جون گزارشی سه ماهه از وضعیت افغانستان به سازمان ملل ارائه خواهد داد.

پیش از این نیز ذبیح‌الله مجاهد در یک فایل صوتی که توسط رادیو تلویزیون ملی افغانستان منتشر شده بود گفت، یوناما نقشی را که در افغانستان ایفا کرده است، حکومت سرپرست با آنان همکاری کرده و همچنان از یوناما می‌خواهد که در افغانستان فعالیت موثری داشته باشد.

به گفته ذبیح الله مجاهد یوناما تنها نهاد سازمان ملل است که مورد تایید حکومت سرپرست است و همه فعالیت این سازمان را تحت نظر دارد. 

او افزود: این سازمان باید در بخش نزدیکی روابط حکومت سرپرست با سازمان ملل متحد و از آن طریق با کشورهای دیگر کار می کرد تا موثر باشد که توقع و انتظار ما نیز همین است.

او همچنین افزود که این عملکردها نشان می‌دهد که حکومت سرپرست تلاش‌های مثبت خود را انجام داده است و یوناما باید همین اراده حکومت سرپرست را جدی بگیرد و در قسمت نزدیکی کشورها با افغانستان به خصوص سازمان ملل در افغانستان  نقش بیشتری را ایفا کند.

ماموریت یوناما در افغانستان ۱۷ مارس ۲۰۲۵ به اتمام می‌رسد این در حالی است که  شورای امنیت سازمان ملل جمعه شب ۲۵ اسفند سال گذشته با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرد ماموریت یوناما در افغانستان تمدید شد.

پیشنهاد می شود: به تعامل با طالبان به عنوان حاکمان فعلی افغانستان ادامه می‌دهیم

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها