مجاهد: بیش‌تر مشکلات افغانستان ناشی از تحریم‌ها و محرومیت‌های بین‌المللی است_کشورهایی که در افغانستان شکست خورده‌اند از شناسایی رسمی پرهیز می‌کنند_ ایراف

به گزارش ایراف؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به شایعات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تیرباران شماری از شهروندان افغانستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز، در حالی که در رسانه‌ها اخباری مبهم درباره جان باختن و زخمی‌شدن افغان‌ها در مرز میان ایران و پاکستان نشر می‌شود، در این باره، ارگان‌های مختلف امارت اسلامی (طالبان) افغانستان و نمایندگان دیپلماتیک آن جستجو و تحقیق می‌کنند.

او در ادامه نوشته است که درنظر داشت اینکه محل حادثه خارج از کشور گفته شده، تا حال اطلاعات تکمیل نشده است، بعد از روشن‌شدن موضوع در این باره تصمیم لازم گرفته خواهد شد.

در همین حال، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور برای افغانستان و سفیر ایران در کابل، در واکنش به این خبر در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که در نتیجه پیگیری های مستقیم از طریق منابع معتبر این اخبار صحت ندارد.

کاظمی قمی افزوده است که برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیرمجاز» حق مشروع کشورهاست و نیروهای مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

نماینده ویژه رئیس جمهور برای افغانستان تصریح کرد که مدیریت آمد و شدهای مرزی یک مسئولیت دو طرفه است و کشورهای همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و ترددهای غیرمجاز اتباع خود ممانعت به عمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین المللی پایبند باشد.

همچنین سردار رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان اخبار منتشر شده رسانه‌ها و افراد معاند مبنی بر تیراندازی به اتباع افغانستان را تکذیب کرد.

پیش‌تر، تصاویری از مجروحان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که برخی رسانه‌های معاند آن را به تیراندازی مأموران مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نسبت دادند.

سردار شجاعی تصریح کرد که تصاویر و مطالب منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارند و هدف از این نوع خبرسازی، سیاه‌نمایی و ایجاد اختلاف میان ایران و افغانستان است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38281

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *