طالبان بار دیگر خواستار رفع محدودیت‌های بانکی شد

به گزارش ایراف؛ عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با تاکایوشی کورومیا، سفیر ژاپن در کابل دیدار کرد.

سفیر ژاپن در این دیدار نشست دوحه را موفق و مهم خواند و گفت که حضور نمایندگان طالبان در این نشست و تداوم نشست‌های دو جانبه زمینه خوبی را برای تعامل فراهم کرده است.

او در رابطه با فراهم کردن سهولت‌هایی برای بخش خصوصی و مبارزه با مواد مخدر در افغانستان افزود که ژاپن برای جایگزین کردن کشت جایگزین در این کشور ۱۰ میلیون دلار اختصاص داده است.

سفیر ژاپن بر ادامه همکاری‌های کشورش با افغانستان تاکید کرد و افزود که کشورش به‌خاطر تقویت بخش خصوصی در افغانستان پروژه‌های اساسی را آغاز کرد و همکاری خود را ادامه خواهد داد.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که حاضران در نشست دوحه به تعهدات خود برای کشت جایگزین در افغانستان و تقویت بخش خصوصی این کشور عمل کنند.

او نشست دوحه ۳ را موفق و مهم خواند و ادعا کرد که در این نشست ملل متحد شرایط و پیشنهادات افغانستان را پذیرفته است.

عبدالکبیر ادامه داد که حکومت طالبان توقع دارد تا محدودیت‌های موجود بر سیستم بانکی افغانستان از میان برداشته شود. ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه دیگری استفاده نماید.

این درحالی است که با وجود ادعای طالبان مبنی پذیرفته شدن تمام خواسته‌های آنان در نشست دوحه، تحریم‌های مالی و بانکی همچنان برقرار است و هیچ تعهدی به طالبان در این زمینه در نشست دوحه داده نشده است.

پیشنهاد می شود: چشم امید طالبان به لغو تحریم ها در دوحه۳

پیشنهاد:   امید طالبان به لغو تحریم‌ها در نتیجه نشست دوحه
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28212

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *