به گزارش ایراف، ملاحسن آخوند، نخست وزیر حکومت سرپرست، روز شنبه 26 خرداد در پیامی به مناسبت عید قربان از مردم خواست که به طور جدی از نظام امارت اسلامی حمایت و پشتیبانی کنند.

او در این پیام گفت: پیام من به ملت این است که از نظام اسلامی خود با قاطعیت حمایت و پشتیبانی کنند. زیرا همکاری ملت در حفظ و تقویت نظام بسیار مهم است.

آخوند درحالی حمایت و همکاری مردم برای حفظ نظام را مهم می‌داند که براساس تازه‌ترین گزارش یک نهاد مطالعاتی، بیشترین سهم قدرت و ترکیب قومی در ساختار حکومتی افغانستان کنونی از قوم پشتون و اکثراً از اعضای طالبان هستند.

انستیتو خاورمیانه گزارش می‌دهد که 90 درصد ترکیب قومی حکومت سرپرست را پشتون‌ها تشکیل می‌دهند و 10 درصد دیگر به سایر اقوام افغانستان اختصاص داده شده است.

طبق این گزارش، در ترکیب قومیتی حکومت سرپرست از میان ۱۱۳۷ نفر، ۸۹۱ نفر پشتون هستند.

از طرف دیگر؛ حکومت سرپرست درحالی حمایت مردم را برای حفظ نظام خود مهم می‌داند که ایجاد حکومتی فراگیر در افغانستان خواست همه کشورهای جهان است. هرچند به زعم طالبان آنها همه شمول ایجاد کرده‌اند.

این پیام می‌رساند که حکومت سرپرست به نقش مردم در حفظ نظام واقف هستند. چرا که همکاری مردم به عنوان محوریت اصلی پیام یکی از عالی‌ترین مقام‌های حکومت سرپرست خود را نشان داده است.

حکومت سرپرست موجودیت و تداوم خود را در دستان حمایت مردمی از حکومت تازه تاسیس افغانستان می‌داند.

به همین جهت دستیابی به این هدف را در روش‌هایی همچون تاکید بر نقش آنها در سخنرانی‌ها و دیدارهای مردمی جست‌وجو می‌کنند. به‌گونه‌ای که برخی از مقامات طالبان هرازگاهی دیدارهای مردمی ترتیب می‌دهند.

به عبارت دیگر اکنون طالبان به خوبی دریافته است که تاب آوری آنها نیازمند حمایت مردمی است. از همین رو است که یکی از مقام‌های ارشد طالبان در پیام خود بر نقش مردم تاکید می‌کند تا به علاوه بر اینکه نشان دهد، حضور آنها برای حکومت مهم است به آنها حس مسئولیت پذیری نیز دهد، موضوعی که می‌تواند از تقویت نارضایتی سیاسی جلوگیری کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24903

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها