شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید- ایراف

روزنامه فایننشنال تایمز در گزارشی نوشت که صادرات نفت ایران به بالاترین میزان خود در ۶سال گذشته رسیده که باعث شده ۳۵میلیارد دلار درآمد برای این کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایراف، این روزنامه نوشته است که بر اساس داده های شرکت تحلیل انرژی «ورتسکا» ایران در سه ماه اول سال ۲۰۲۴به طور متوسط روزانه یک‌میلیون و ۵۶۰هزار بشکه نفت صادر کرده که بیشتر آن به چین بوده است.

این آمار درحالی منتشر می‌شود که آمریکا و اتحادیه اروپا درحال آماده سازی تحریم های جدید علیه تهران در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق است.

همچنین،جنت‌‌‌‌‌یلن وزیر خزانه‌‌‌‌‌داری آمریکا، این هفته گفت که  ایران «به‌صورت آشکار» به صادرات نفت خود ادامه می‌دهد و اقدامات پیشگیرانه بیشتری برای مهار تجارت نفت ایران در دستور کار است.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش آورده است که دولت بایدن رغبتی به تشدید تحریم ها که منجر به بالا رفتن قیمت نفت در سال انتخابات می‌ شود، ندارد.چرا که دولت بایدن پس از برداشت عظیم از ذخایر نفت استراتژیک که در سال ۲۰۲۲ برای کنترل قیمت سوخت انجام داد، به سختی قادر خواهد بود این اقدام را تکرار کند.

پیشنهاد می شود: صادرات غیرنفتی ۲ میلیارد دلاری ایران به افغانستان در سال ۱۴۰۲

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14896

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها