به گزارش ایراف، شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی حماس، با انتشار بیانیه ای نوشت که او از کودکی تاکنون خود را وقف آزادی بیت المقدس، فلسطین و احیای کرامت و حرمت ساکنان مسلمانان این سرزمین مقدس نمود.

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن تبریک و تسلیت این حادثه تاکید کرد که با شهادت فرماندهان مقاومت، پرچم مبارزات آزادی خواهانه بر زمین نخواهد افتاد چنانکه این حقیقت را ترور رهبران و فرماندهان قبلی فلسطین و لبنان و نیز ویرانگری و نسل کشی 13 ماهه اخیر در فلسطین آشکار کرد.

این شورا همچنین نوشته است که جهاد و مبارزه ملت مسلمان فلسطین تا آزادسازی قدس شریف و سرزمین های اشغالی ادامه خواهد یافت.

یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس، در ۲۶ مهر ماه در نبردهای شدید با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در محله السلطان رفح به شهادت رسید. براساس اطلاعات موجود، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی پس از شناسایی سه تن از رزمندگان کتائب القسام، وارد درگیری مستقیم با آنها شدند. در این درگیری، رزمندگان فلسطینی به شهادت رسیدند که یکی از آنها، یحیی السنوار بود.

در واکنش به این حادثه طالبان نیز با انتشار بیانیه هایی این اقدام را محکوم کردند.

محمد حسن آخوند، نخست وزیر طالبان در پیامی در واکنش به شهادت، یحیی سنوار، رییس سیاسی حماس، نوشته بود که « اسرائیل فراموش نکند که شهادت بزرگان مجاهدین بیشتر از پیش مبارزه جهادی در برابر دشمن را تسریع نموده و چندین برابر قوت می بخشد.»

او همچنین در این پیام از تمام مسلمانان جهان خواسته بود که از داعیه مردم مظلوم فلسطین حمایت نمایند و در کنار آنها قرار گیرند و وظیفه الهی را ادا کنند.

پیش از این نیز، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست با انتشار بیانیه ای شهادت یحیی سنوار را تسلیت گفت.

در بیانیه ای که از سوی دفتر سخنگوی طالبان و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده آمده است نیز بر حمایت از مردم فلسطین اشاره شده است.

انس حقانی، از اعضای ارشد طالبان نیز در واکنش به این حادثه، یحیی سنوار را یکی از بزرگترین مبارزان تاریخ خواند.

او با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در ایکس نوشته بود: که زندگی و مرگ او هر دو دارای اهمیت است. به گفته او خط خون سنوار، برای نسل های بسیاری، معنای واقعی زندگی و نقشه آزادی را ترسیم خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38549

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *