پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، شورای امنیت سازمان ملل، امروز دوشنبه در وب سایت خود اعلام کرده است قرار است این شورا روز چهارشنبه نشستی را برای بررسی وضعیت افغانستان برگزار کند.

براساس اعلامیه این شورا قرار است در این نشست، رزا اوتانبایوا، رئیس یوناما در افغانستان، سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل متحد و نماینده جامعه مدنی حضور پیدا کنند.

احتمال می رود که اوتانبایوا در این نشست گزارش خود را در مورد افغانستان به شورای امنیت ارائه کند.

هرچند جزئیاتی دیگری در مورد این نشست ارائه نشده است، اما احتمال می‌رود که با توجه به حادثه اخیر کشته شدن 14 شهروند هزاره توسط داعش، بررسی وضعیت تهدیدات امنیتی از موضوعات این نشست باشد.

این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل چندی پیش در واکنش به حمله داعش بر چند دادستان در کابل گفته بود که تهدیدات تروریسم علیه افغانستان جدی است.

این شورا همچنین در گزارشی در تیرماه سال جاری منتشر یافت، گفت که افغانستان محیط امنی را برای فعالیت گروه های تروریستی ایجاد کرده است که این مساله باعث شده است بستر نفوذ تروریسم در کشورهای همسایه فراهم شود.

در این گزارش آمده است که ناتوانی طالبان باعث شده است که القاعده و داعش قوی شود. بر بنیاد این گزارش، داعش به دنبال گسترش حملات خود به کشورهای آسیای مرکزی است و همچنین این گروه به بخش های مختلف طالبان نفوذ کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در این گزارش گفته است که درحالی طالبان ادعا می‌کنند داعش را سرکوب کرده اند، این گروه همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد.

براساس این گزارش حضور داعش در مناطق شمال افغانستان افزایش یافته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35442

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *