دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
شهباز شریف خواستار «اقدامات جدی» برای مهار تروریسم در افغانستان شد-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، امروز پنجشنبه با شرکت در بیست و چهارمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای، خطرات تروریستی از افغانستان را نگرانی جدی برای کشورهای عضو این سازمان دانست.

او گفت که طالبان باید برای مبارزه با تروریسم اقدامات جدی انجام دهند تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر با هدف انجام عملیات‌های تروریستی اقدامی صورت نگیرد.

نخست وزیر پاکستان گفت که برای ایجاد ثبات در افغانستان تعامل معنادار با طالبان از سوی جامعه جهانی لازم است.

این درحالی است که ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری به نقل از آصف علی درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان گفت که این کشور در نشست دوحه نگرانی‌های خود را از تهدیدات تروریستی از جانب افغانستان مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان همچنین گفت که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در این نشست در مورد نگرانی‌های این کشور از تهدیدات تروریستی که از افغانستان متوجه پاکستان است، صحبت کرده است.

پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان، پاکستان نگرانی‌های امنیتی جدی از خاک افغانستان دارد. این کشور افزایش حملات تروریستی در خاک خود را از جانب افغانستان می‌داند. اما دولت کابل همواره این ادعاها را رد کرده است.

در بیست و چهارمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای قرار است مسائلی مانند امنیت و مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

با افزایش حملات داعش در منطقه، نگرانی‌های امنیتی از جانب افغانستان بالا گرفته است. بسیاری از کشورها تهدیدات امنیتی از سمت افغانستان را همچنان یک نگرانی جدی می‌دانند.

در نشست دوحه نیز پاکستان درباره تهدیدهای تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27731

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها