سه‌شنبه 27 سنبله 1403 برابر با Tuesday, 17 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

شهاب‌الدین دلاور : حساب می‌دهم

به گزارش ایراف؛ شهاب‌الدین دلاور، سرپرست پیشین وزارت معادن و نفت افغانستان روز سه‌شنبه 19 تیرماه در جریان مراسم معرفی سرپرست جدید این وزارتخانه از سوی ملا هبت‌الله، رهبر طالبان گفت: از تصمیم رهبر حکومت سرپرست در مورد انتصاب‌های جدید در حکومت پشتیبانی می‌کند.

دلاور «اطاعت» را یک اصل بنیادی در «نظام اسلامی» خواند.

او که اکنون مطابق فرمان تازه رهبر طالبان به عنوان رییس جمعیت هلال احمر انتخاب شده است، گفت که مسئولیت‌های گوناگونی را که در دوره‌های مختلف در حکومت سرپرست بر عهده داشته با صداقت انجام داده است.

منتقدان آقای دلاور او را به فساد متهم می‌کنند و برخی فعالان همسو با طالبان هم از انتصاب پسر او به عنوان سرپرست سفارت افغانستان در تاشکند علیرغم فرمان ملاهبت‌الله آخندزاده انتقاد کرده بودند.

او در این مراسم ضمن اشاره به عدم دانش لازم در حوزه معادن گفت : این وعده را کردم؛ اگر در مدرسه بودم یا در هر جای دیگر، از مدرسه شروع تا کنسولگری، سفارت ها، بخش قضا و اینجا (وزارت) حساب می‌دهم.

چند روز پیش ملا هبت‌الله، رهبر طالبان در فرمانی تازه تغییرات مهم در کابینه حکومت سرپرست به وجود آورد. طبق این تغییرات شهاب الدین دلاور که تاکنون مسئولیت سرپرستی وزارت معادن و نفت را برعهده داشت به عنوان رییس جدید جمعیت هلال احمر منصوب شد.

براساس همین فرمان، هدایت‌الله بدری، رییس بانک مرکزی به عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه تعیین شد.

بدری در مراسم معرفی خود به عنوان سرپرست جدید وزارت معادن، این انتصاب را نه یک امتیاز بلکه یک مسئولیت خواند.

هدایت‌الله بدری نیز افزود که در راستای جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در معدن‌های افغانستان تلاش می‌کند.

پیشنهاد:   کشته شدن ۱۸۰ عضو طالبان در ۹۴ رویداد امنیتی در افغانستان

او در ادامه گفت که حکومت سرپرست خانه مشترک همه است و هر شخصی مسئولیت‌اش را در این خانه براساس صلاحیت رهبری انجام می‌دهد. در چند ماه گذشته این دومین تغییرات مهم در کابینه حکومت سرپرست از سوی هبت‌الله آخوندزاده است.

این تغییرات پس از سومین نشست دوحه صورت گرفته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28547

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *