دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
استقلال فلسطین تحولی مثبت در معادلات جهانی-ایراف

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، اقدام کشورهای اروپایی مبنی بر به رسمیت شناختن فلسطین را تحولی مثبت در معادلات جهانی خواند.

به گزارش ایراف، نخست وزیر پاکستان اقدام اخیر اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن طالبان به عنوان کشوری مستقل را اقدامی مثبت در معادلات بین المللی توصیف کرد.

او همچنین در پیامی، این اقدام دولت اسپانیا را مورد استقبال و حمایت قرار داد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که قرار است این کشور فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسد. سانچز یکی از منتقدین حمله رژیم صهیونیستی به غزه بود. او همچنین بارها گفته است که راه حل دو دولتی، تنها راه حل بحران در خاورمیانه است.

گفتنی است علاوه بر اسپانیا، نروژ و ایرلند تصمیم به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل گرفته اند.

 این اقدامات با واکنش های تند، رژیم صهیونیستی رو به رو شد. به طوری که این رژیم سفرای خود را از نروژ و ایرلند فراخواند. همچنین به نظر می رسد حملات خشونت آمیز و فاجعه بار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطین در رفح در چند روز گذشته در واکنشی به این اقدامات باشد.

در همین رابطه، شهباز شریف، این حمله را به شدت محکوم و مطرح کرد که این اقدام اسپانیا «نه» به ظلم و بربریت علیه ملت مظلوم فلسطین است.

او همچنین، بار دیگر خواستار توقف فوری نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی شد. از طرف دیگر، او از عزم پاکستان برای ادامه حمایت اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک از مردم فلسطین تا تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس تاکید کرد.

حمله اخیر رژیم صهیونیستی بر رفح منجر به قتل عام گسترده غیرنظامیان فلسطینی شد که با محکومیت های گسترده بین المللی مواجه شد. همچنین، شورای امنیت سازمان ملل نیز در پی این اقدام به درخواست الجزایر جلسه مشورتی اضطراری پشت درهای بسته برگزار کرد.

پیشنهاد می شود: استقبال طالبان از شناسایی رسمی فلسطین توسط سه کشور اروپایی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22346

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها