به گزارش ایراف، به نقل از دان نیوز، شیخ وقاص اکرم، رهبر تحریک انصاف و عضو مجلس ملی پاکستان، به لغو مشروط فراخوان اعتراض در 15 اکتبر اشاره کرد و گفت که ما مشروط کرده ایم که اگر تا 14 اکتبر ترتیب ملاقات عمران خان با خانواده وکلایش داده نشود، دست به اعتراض بزنیم و اگر این ملاقات انجام شود فراخوان اعتراض خود را پس خواهیم گرفت.

شیخ وقاص اکرم در گفتگو با شبکه خبری هم نیوز گفت که ما برنامه اعتراض در تمامی شهرستان‌های پنجاب را اعلام کرده‌ایم که شامل اعتراضات از تاریخ 11 الی 14 اکتبر است.

وی افزود: در مورد اعتراض اسلام آباد هم در نظر گرفته شد که بعداً در این مورد تصمیم گیری شود و تصمیم نهایی را بعد از جلسه کمیته سیاسی اعلام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که اعتراض ما ربطی به اجلاس سازمان همکاری شانگهای ندارد، این وضعیتی است که پیش آمده است و دولت باید با دادن دسترسی فوری از شرمندگی جلوگیری کند، در غیر این صورت، ما حق اعتراض مسالمت آمیز داریم و این کار را خواهیم کرد.

شیخ وقاص اکرم گفت که زمانی که در کمیته سیاسی تصمیم به اعتراض گرفته شد، علی امین گنداپور، سروزیر ایالت خیبر پختونخوا، در جلسه حضور نداشت.

این عضو مجلس ملی پاکستان تاکید کرد که کمیته سیاسی با اکثریت تصمیم گیری می کند و اراده هیچ فردی خاصی بر آن تاثیر گذار نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولیت هر حادثه نامطلوبی در اعتراضات به عهده این حزب خواهد بود گفت: دولت مسئول هر شیطنتی خواهد بود؛ هر که اختیار داشته باشد مسئول خواهد بود.

شیخ وقاص اکرم تاکید کرد: تحریک انصاف از راه های مسالمت آمیز اعتراض می‌کند و اگر آنها به روی ما شکلیک کنند خودشان مسئول خواهند بود.

لازم به ذکر است که کمیته سیاسی تحریک انصاف پاکستان در یک جلسه اضطراری اعلام کرده بود که این حزب 15 اکتبر در منطقه دی چوک اسلام آباد، تجمع اعتراضی برگزار خواهد کرد.

فراخوان این تجمع اعتراضی در حالی داده شده است که اجلاس سران شانگهای به میزبانی اسلام آباد دقیقا در همین تاریخ برگزار می شود و هیئت های کشورهای مختلف برای شرکت در این اجلاس به اسلام آباد سفر می کنند و از این رو نگرانی هایی امنیتی در خصوص تامین امنیت مهمانان این اجلاس وجود دارد.

مطابق با گزارش روز گذشته دان نیوز، تدارکات برای میزبانی اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در اسلام آباد پایتخت پاکستان به پایان رسیده و تدابیر امنیتی شدیدی در آستانه ورود سران کشورها در این شهر اتخاذ شده است.

گفتنی است که یک هفته و نیم مانده به اجلاس سران، اوضاع در اسلام آباد پایخت پاکستان همچنان متشنج بود و دولت پاکستان محدودیت هایی را علیه احزاب مخالف و قوانین جدید برای مهار فعالیت های اعتراضی در پایتخت اعمال کرده است.

دولت پاکستان همچنین صدها تن از حامیان تحریک انصاف پاکستان را که در ماه جاری به سمت اسلام آباد راهپیمایی کرده بودند، دستگیر کرد و به این حزب بار دیگر هشدار داده است که در ۱۵ اکتبر علیرغم برگزاری اجلاس در پایتخت تظاهرات خواهد کرد.

همچنین، حمله هفته گذشته به کاروان مهندسان چینی در کراچی بار دیگر نگرانی های امنیتی را در این کشور برانگیخت، جایی که سازمان های جدایی طلب به طور معمول شهروندان چینی را هدف قرار می دهند.

در همین حال به گفته تحلیلگران این نشست برای کشوری که امن تلقی نمی شود، اهمیت زیادی دارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37943

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *