شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
سفر تاریخی پوتین به کره شمالی | تأکید بر مقابله با «دیکتاتوری نواستعماری» آمریکا-ایراف

به گزارش ایراف، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز، سه‌شنبه برای یک سفر دو روزه وارد کره شمالی شد. این نخستین سفر او به این کشور بعداز سال 2000 است.

این یک سفر خارجی بی‌سابقه پوتین بعداز جنگ اوکراین است و همچنین یک رویداد مهم برای پیونگ یانگ، رهبر کره‌شمالی که بعداز همه‌گیری کرونا تاکنون میزبان هیچ رهبری از جهان نبوده است.

این دیدار به تقویت دو طرف به ویژه در برابر غرب کمک خواهد کرد. دو طرف در این سفر یک مشارکت استراتژیک جدید را امضا خواهند کرد.

پوتین قبل از این سفر از کره شمالی به دلیل حمایت قاطع از جنگ مسکو در اوکراین تمجید کرد.

رهبر کره شمالی، هفته گذشته در پیامی به پوتین برای گرامیداشت روز ملی روسیه در 12 ژوئن از روابط معنادار و رفاقت نزدیک کشورها استقبال کرد.

پوتین در مقاله ای که در روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی منتشر شده از تلاش‌های پیونگ یانگ برای دفاع از منافع خود با وجود آنچه فشار، باج خواهی و تهدیدهای نظامی آمریکا خواند، تمجید کرد.

او در این مقاله نوشته است: «روسیه به طور مکرر از کره شمالی و مردم قهرمان این کشور در مبارزه با دشمن خائن، خطرناک و متجاوز، در مبارزه برای استقلال، هویت و حق انتخاب آزادانه مسیر توسعه حمایت می کند و این حمایت را ادامه خواهد داد.»

او گفت که دو کشور به مخالفت قاطعانه با آنچه او به عنوان جاه طلبی های غرب توصیف کرد، برای جلوگیری از استقرار نظم جهانی چند قطبی مبتنی بر احترام متقابل به عدالت، ادامه خواهد داد.

در این مقاله پوتین رهبر کره شمالی را حامی متعهد روسیه عنوان کرد که آماده مقابله با جاه طلبی های غرب برای جلوگیری از ظهور نظم جهانی چند قطبی مبتنی بر عدالت، احترام متقابل به حاکمیت و توجه به منافع یکدیگر است.

او در این مقاله گفت: «نظم مبتنی بر قوانین که ایالات متحده در تلاش است به جهان تحمیل کند، چیزی بیش از یک دیکتاتوری نواستعماری جهانی نیست که بر استانداردهای دو گانه متکی است.»

کرملین این رویداد را یک «بازدید دولتی دوستانه» توصیف کرد و رسانه های روسی گزارش دادند که پوتین و کیم ممکن است توافقنامه مشارکتی از جمله در مورد مسائل امنیتی امضا کنند و بیانیه‌های مشترکی را به رسانه‌ها ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25105

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها