شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا،  هفته آینده در هشتمین ماموریت دیپلماتیک خود به غرب آسیا از زمان آغاز نسل کشی رژیم صهیونیستی به کمک آمریکا در غزه به منطقه سفر می کند.

به گزارش ایراف، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا هفته آینده برای هشتمین بار و با هدف پیشنهاد طرح آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی به منطقه سفر می کند.

او که در حال حاضر همراه جو بایدن در فرانسه حضور دارد، روز دوشنبه از پاریس به قاهره پرواز خواهد کرد تا پیش از این سفر با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و دیگر مقامات دیدار کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با این سفر گفت که او در تمامی دیدارهای خود بر اهمیت پذیرش پیشنهاد روی میز حماس و اینکه چگونه این پیشنهاد آتش بس به نفع اسراییلی ها و فلسطینی ها خواهد بود، صحبت خواهد کرد.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مورد این سفر گفته است که این سفر باعث «کاهش رنج مردم غزه»، افزایش گسترده کمک های بشردوستانه و امکان بازگشت فلسطینیان به محله های خود می شود. این امر امکان دست یابی به آرامش در امتداد مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی را باز می کند تا خانواده های آواره اسراییلی و لبنانی بتوانند به خانه های خود بازگردند و شرایط را برای ادغام بیشتر بین رژیم صهیونیستی و همسایگان عرب آن، تقویت امنیت بلندمدت این رژیم و بهبود ثبات در سراسر منطقه فراهم کند.

همچنین در مورد این سفر گفته شده است که او با نخست وزیر رژیم صهیونستی و دیگر مقامات این رژیم دیدار خواهد کرد. او همچنین در اردن در یک کنفرانس بین المللی اضطراری درباره کمک به غزه شرکت خواهد کرد و در قطر با مقاماتی که در تلاش برای میانجیگری در توافق آتش بس هستند، دیدار خواهد کرد.

گفتنی است که این سفر در حالی صورت می گیرد که دولت بایدن در تلاش آن است تا با فشار بر حماس، این گروه را وادار کند یک پیشنهاد آتش بس سه مرحله ای را بپذیرد.

بایدن، بلینکن و دیگر مقامات آمریکایی به شدت درحال لابی با کشورهای عربی هستند تا از نفوذی که بر حماس دارند برای پذیرش توافقی که بایدن هفته گذشته اعلام کرد، استفاده کنند.

لازم به ذکر است این سفر در حالی صورت می گیرد که هفته پیش نیز رییس  سیا به منطقه سفر کرده بود.

آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در کشتار غزه است و در طول ۷ ماه گذشته مانع برقراری آتش‌بس در این منطقه بحران‌زده شده است.

پیشنهاد می شود:تداوم لابی‌گری واشنگتن؛ نشست دوحه محور گفت‌وگوی آمریکا و امارات

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23717

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها