دوشنبه 19 سنبله 1403 برابر با Monday, 9 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان در جریان سخنرانی خود در دانشگاه پکتیا با بیان این مسئله که حکومت سرپرست در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند، اما در صورت امکان و به آن دلیل که افغان‌ها به خاطر غیرت‌شان نمی‌توانند در برابر جنایات اسرائیل خاموش باشند، اقدام خواهد کرد.

این مقام امنیتی طالبان افزود که رویکرد حکومت سرپرست در مورد فلسطین روشن و مشخص است و ما از آغاز جنگ تا حالا جنایات اسرائیل را بارها محکوم کرده‌ایم.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که با شهادت اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در قطر طالبان در بیانیه‌ای شهادت او را «ضایعه‌ای بزرگ» خواند. همچنین شماری از مقامات طالبان پیام های تسلیت خود را ارسال کردند.

در همین حال، برخی از چهره‌های طالبان در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه، ایران را متهم در دست داشتن ترور او کردند.

عبدالحمید خراسانی از فرماندهان جنجالی طالبان با نشر ویدیویی جمهوری اسلامی را متهم به ترور شهید اسماعیل هنیه و همکاری با اسرائیل کرد.

در مقابل برخی دیگر از چهره‌های طالبان مانند هدایت‌الله هدایت، معاون رادیو تلویزیون ملی طالبان درواکنش به این اظهارات بی‌اساس گفت: اگر خیانت شیعه ایران به شهید هنیه مشکوک است (ادعایی که دارید)، خیانت ۱.۵ میلیاردی اهل سنت به کل مردم فلسطین و الاقصی و حماس به اندازه خورشید روشن است.

او در بخش دیگری از این واکنش که در حساب رسمی او در ایکس منتشر شده گفته است: «۱.۵ میلیارد اهل سنت به ویژه نیم میلیارد عرب، خجالت نمی‌کشند که در چالش حماس با اسرائیل، حوثی‌های یمن و شیعیان لبنان می‌جنگند؟»

پیشنهاد:   حمله نظامی ایران حق مشروع این کشور و درس عبرتی برای رژیم صهیونیستی بود

هدایت تاکید کرده است: آیا از اینکه حماس را فراموش کردند، خجالت نمی‌کشند تا بالاخره (حماس) مجبور شد به درگاه ایران برود و امروز شیعیان تشییع جنازه رهبر حماس را بر دوش می‌کشند؟!

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31258

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *