تازه‌ترین‌ها:

بازداشت اعضای داعش از سوی طالبان

به گزارش ایراف، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست امروز با انتشار اعلامیه ای خبر داد که طالبان اعضای گروه داعش را که به کارمندان ریاست عمومی تعقیب و نظارت بر احکام و فرامین(دادستانی سابق) حمله کرده بودند را دستگیر کرده اند.

در بیانیه مجاهد آمده است که این گروه علاوه بر حمله ماه گذشته به کارمندان دادستانی، در اداره برنامه ریزی و نظارت بر حمله به گردشگران اسپانیایی در بامیان نیز نقش داشته اند.

مجاهد همچنین افزوده است که یک شهروند تاجیکستانی را که از سوی داعش برای انجام یک حمله انتحاری نگهداری می شد را نیز زنده دستگیر کرده اند.

سخنگوی طالبان همچنین افزوده است که داعش با کمک برخی از سازمان های اطلاعاتی به بلوچستان و خیبرپختونخواه منتقل شده اند.

او همچنین افزوده است که مهاجمان حمله بر کارمندان دادستانی در بلوچستان آموزش دیده و برای حمله به افغانستان فرستاده شده اند.

به گفته مجاهد همزمان با عملیات در کابل و ننگرهار، دو عضو داعش را در عملیاتی در فاریاب کشته و تعدادی دیگر را زخمی کرده اند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که طالبان بارها مدعی شده اند که داعش در افغانستان حضور فیزیکی ندارند و ریشه کن شده اند.

داعش ماه گذشته به کارمندان دادستانی طالبان حمله کرد. در این حمله 6 تن کشته شدند که از کارمندان دولت پیشین بودند که پس از تغییرات نظام سیاسی همچنان به کار خود ادامه دادند.

این حمله با موجی از واکنش ها مواجه شد.

انجمن دادستان‌های افغانستان در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرد گفت که حمله اخیر داعش به دادستان‌ها مشابه حملات ۲۰ سال گذشته بوده است.

پیشنهاد:   واگذاری دو پایگاه نظامی پاکستان به آمریکا نزدیک مرزهای افغانستان و ایران
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36362

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *