پنج‌شنبه 15 سنبله 1403 برابر با Thursday, 5 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

سایه تهدید داعش و افراط‌گرایی بر المپیک پاریس-ایراف

به گزارش ایراف، وب سایت نشنال در گزارشی تازه خود از سایه حملات تروریستی در المپیک پاریس خبر داده است.

در این گزارش آمده است که به اعتقاد کارشناسان افراط‌گرایی جوانان، قوی‌ترین تهدیدی است که مقامات اروپایی با آنها مواجه هستند.

در همین رابطه، پروفسور نیومن که مرکز بین‌المللی مطالعه رادیکالیزاسیون را در کینگز کالج لندن تأسیس کرد در گفت‌وگو با این رسانه گفته است که در ۸ ماه گذشته 60 دستگیری برای جرایم مرتبط با ترور در اروپا صورت گرفته است که دو سوم این دستگیری‌ها مربوط به نوجوانان بوده است و در بسیاری از موارد، آنها نه 19 ساله بلکه آنها 13، 14 یا 15 ساله بودند که به صورت آنلاین رادیکال شده بودند و مایل بودند، چاقو بزنند یا ماشین‌ها را به داخل جمعیت ببرند.

او همچنین از تهدید داعش نیز بر المپیک پاریس هشدار می‌دهد.

او در این گفت‌وگو افزوده است که حدود 30 نفر از حامیان داعش در سه سال گذشته در اروپای غربی دستگیر شدند که شامل هفت نفر در بلژیک در ماه مه بود که بیشتر آنها چچنی بودند که مظنون به طراحی یک حمله تروریستی هستند.

در اواخر همان ماه یک شهروند چچنی دیگر که 18 سال داشت به دلیل نقشه حمله به یک استادیوم فوتبال که در طول بازی‌های المپیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگیر شد.

رویدادهای ورزشی بزرگ یک هدف جذاب برای تروریست‌ها هستند، اما محافظت از 15 میلیون بازدیدکننده که انتظار می‌رود، برای بازی‌ها به پاریس بروند، از همان روز اول برای مقامات فرانسوی یک دردسر امنیتی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد:   حمله کانتون بنو: رییس جمهور پاکستان وعده نابودی تروریسم را داد

کارشناسان امنیتی بر این باورند که حضور این رویداد در پاریس و حضور پرستیژ فرانسوی در المپیک انگیزه قدرتمندی برای تروریست ها ایجاد می کند.

پروفسور نیومن، که معتقد است بیشترین توانایی برای انجام یک حمله تروریستی با تلفات جمعی از سوی شاخه داعش مستقر در افغانستان است.

او همچنین توضیح داد که این گروه در ماه مارس به یک سالن کنسرت در مسکو حمله کرد و در دو یا سه سال گذشته در اروپای غربی بسیار فعال بوده است.

وی گفت: آنها پنج حمله را انجام داده‌اند که به وضوح نشان می‌دهد، بسیار جاه طلب و تهاجمی هستند.

بسیاری از آنها در افغانستان و حتی در جنگ سوریه جنگیده‌اند. آنها می‌خواهند پس از خروج داعش از سوریه و عراق، به عنوان تسلط بر داعش شناخته شوند.

پس از حمله داعش به مسکو، نگرانی‌های بین‌المللی از افزایش تهدیدات داعش شدت یافته است. بسیاری از این کشورها این حملات را از خاک افغانستان می‌دانند.

در روزهای گذشته چند عضو داعش در فرانسه به اتهام طراحی حمله بر افتتاحیه المپیک دستگیر شدند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29608

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *