به گزارش ایراف، روزنامه هندی ساندی گاردین در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، نوشته است که گزارش ها از منابع رسمی مستقر در کابل نشان می دهد که ارتش پاکستان و آژانس اطلاعاتی آن در حال اجرای یک کمپین اطلاعات نادرست برای نشان دادن افغانستان به عنوان پناهگاه گروه های تروریستی است.

این روزنامه نوشته است که به نظر می رسد این ابتکار برای تضعیف روابط افغانستان با کشورهای همسایه به ویژه هند و ایران طراحی شده باشد.

مقامات می گویند که پیامدهای این تبلیغات فراتر از لفاظی های صرف است خطرات واقعی برای روابط دیپلماتیک و ثبات منطقه ای ایجاد می کند. به گفته این منابع آی. اس. آی به طور فعال روایت هایی را تبلیغ می کند که نشان دهد حکومت طالبان در افغانستان عملیات سازمان های مختلف تروریستی را تسهیل می کند.

در یکی از گزارش های این روزنامه که گفته شده توسط منابع رسمی تهیه شده است، نشان می دهد که چگونه برخی رسانه ها درحال تبدیل شدن به مرکز گروه هایی مانند القاعده، تحریک طالبان پاکستانی و داعش خراسان است.

منابع مستقر در کابل به این رسانه گفته اند که با انتشار این اطلاعات از طریق حساب های رسانه های اجتماعی و رسانه های تبیلغاتی، آی.اس. آی می خواهد نگرش افغانستان را در چشم همسایگان خود تغییر دهد.

در ادامه این گزارش آمده است که جزئیات حساب های چندگانه رسانه های اجتماعی مرتبط با این تلاش ها که در اختیار ساندی گاردین قرار گرفته است، نشان می دهد که چگونه حساب های کاربری که به طور گسترده دنبال می شود، محتوایی تولید می کنند که به عنوان واقعیت شناخته شود اما در واقع تبلیغاتی با هدف پیشبرد منافع نظامی پاکستان و هدف قرار دادن هند و افغانستان است.

پیشنهاد:   ویزای رایگان پاکستان برای رونق گردشگری؛ شهروندان افغانستان و هند لغو ویزا نشدند

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که این عملیات ها حاکی از تلاش های هماهنگ برای خدشه دار کردن وجهه افغانستان است. این کمپین با انتشار اطلاعات نادرست نه تنها به دنبال آسیب رساندن به روابط دیپلماتیک با افغانستان است بلکه در پی ایجاد بی اعتمادی بین افغانستان و همسایگان آن است.

به گزارش این رسانه هندی این گام ها توسط اسلام آباد و کشورهای شریک آن برای تشدید تنش ها در منطقه صورت می گیرد.

برای هند نشان دادن افغانستان به عنوان یک پناهگاه تروریستی بسیار نگران کننده است. زیرا می تواند اقدامات یا مداخلات خصمانه با هدف مقابله با تهدیدات درک شده را توجیه کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36342

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *