شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
جنگ در جهان 114 میلیون نفر را مجبور به ترک کشورشان کرده است

به گزارش ایراف، فلیپو گرندی، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در جریان سخنرانی روز پنجشنبه خود با انتقاد تند از شورای امنیت سازمان ملل به دلیل عدم تلاش‌های لازم برای حل منازعات در اوکراین، سودان و غزه گفت که برخی از کشورها در تدوین و تنظیم سیاست خارجی خود کوته‌نگری می‌کنند.

او همچنین مطرح کرد که کشورها در مسئله مقابله با دلایل آواره شدن افراد شکست خورده و جنگجویان از قوانین بین‌المللی پیروی نمی‌کنند.

این مقام سازمان ملل متحد در مورد اینکه چرا این اتفاق رخ می‌دهد گفت: «عدم رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی» مهمترین دلیل آن است. طرف‌های درگیر به طور فزاینده‌ای در همه جا از احترام به قوانین اولیه جنگ دست کشیده‌اند و گاهی حتی تظاهر به این کار می‌کنند.

او در رابطه با عواقب این رفتار گفت که غیرنظامیان به طور فزاینده‌ای کشته می‌شوند، تجاوز جنسی و سایر اشکال خشونت جنسی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌شود. زیرساخت‌های غیرنظامی ضربه خورده و ویران شده که نتیجه‌ای جز فرار همراه با ترس و وحشت ندارند.

گرندی همچنین گفت که نادیده گرفتن آشکار حقوق بشر دوستانه بین المللی توسط طرف‌های درگیر دستیابی به صلح را دشوارتر و مرگ، ویرانی و آوارگی شکاف‌های اجتماعی را عمیق تر می کند.

گفتنی است براساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل از آگوست 2021 تا اواخر سال 2022 نزدیک به 5.7 میلیون افغان خانه‌هایشان را ترک و به دیگر کشورها رفته‌اند.

به طوری که براساس گزارش سازمان ملل افغانستان سومین کشور در جهان است که بیشترین آمار آوارگان را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22728

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها