پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

رییس اطلاعات طالبان: گروه‌های تروریستی در مرزهای افغانستان زندگی می‌کنند

به گزارش ایراف، عبدالحق وثیق، رییس اطلاعات طالبان با حضور در مراسم تقدیر از نیروهای امنیتی این کشور عملکرد این اداره را برمبنای «شریعت اسلامی» عنوان کرد.

او گفت که این اداره وظایف خود را براساس قانون کامل و جامع انجام می‌دهد که همه مواد و فقره‌های آن براساس «شریعت اسلامی» و فقه حنفی استخراج شده و از سوی علما و متخصصان بخش‌های مربوطه تایید شده است.

او افزود که این مواد از سوی رهبر طالبان توشیح شده و بر تطبیق آن نظارت جدی صورت می‌گیرد.

عبدالحق وثیق در ادامه افزود که برخلاف ساختار و راهکار سازمان‌های اطلاعاتی گذشته، ساختار جدید اداره اطلاعات طالبان قانونمند و بر مبنای «شریعت اسلامی» است و یک نهاد مصلح و قانونی است.

از زمان بازگشت طالبان این گروه به عنوان حاکمان جدید افغانستان، قانون اساسی تدوین نکرده‌اند. بلکه آنچه مبنای سیاست‌های این گروه را تشکیل می‌دهد، فرمان‌های حکومتی و قوانین فقهی است که این گروه تفسیر کرده‌اند.

همچنین وثیق در این سخنرانی مدعی شد که افغانستان اکنون در فهرست کشورهای «صلح‌آمیز» قرار دارد.

او همچنین از سرکوب گروه‌های تروریستی خبر داد.

عبدالحق وثیق، رییس اطلاعات طالبان، مدعی شد که گروه‌های تروریستی مجبور به فرار از افغانستان شده‌اند و در مرزهای این کشور زندگی می‌کنند.

این مقام امنیتی طالبان در همین رابطه حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرد و گفت که حضور این گروه‌ها در افغانستان تبلیغات و با هدف تحریف افکار عمومی صورت می‌گیرد.

او از جهان خواست که به جای «تبلیغات نادرست»، حقایق را درک کند.

وثیق در ادامه مدعی شد که حکومت سرپرست علاوه بر تامین امنیت فیزیکی شهروندان افغانستان، امنیت روانی آنها را نیز تامین کرده است.

پیشنهاد:   نقش القاعده در استخراج و قاچاق معادن افغانستان

این مقام طالبان درحالی از ریشه کنی گروه‌های تروریستی در افغانستان سخن می‌گوید که نگرانی‌ها از افزایش تهدیدات امنیتی از افغانستان در میان کشورهای همسایه و جهان بالا گرفته است.

افزایش فعالیت‌های برون مرزی داعش و تغییر رویکرد آنها از حملات داخلی به تهاجمات خارجی از افغانستان جهان را از جانب این کشور نگران کرده است.

افزون بر این، با تقویت فعالیت گروه تی تی پی در خاک پاکستان و افزایش حملات تروریستی در خاک این کشور، دولت پاکستان افغانستان را مقصر اصلی این وضعیت می‌داند.

پاکستان بر این باور است که این حملات از سمت پناهگاه‌هایی که در افغانستان فعال هستند، سازماندهی می‌شود.

با این حال دولت طالبان این اتهامات را رد می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30335

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *