یکشنبه 8 میزان 1403 برابر با Sunday, 29 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، «دیمیتری ژیرنوف»، سفیر روسیه در کابل، در دیدار با «مطیع‌الحق خالص»، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست طالبان، به منجمد شدن دارایی‌های مردم افغانستان از سوی آمریکا و سایر کشورها انتقاد کرد و آن را اقدامی ظالمانه توصیف نمود.

 او با اشاره به پیامدهای منفی توقیف دارایی های این کشور بر زندگی روزمره افغان‌ها، تأکید کرد که این اقدامات نه تنها به اقتصاد افغانستان آسیب می‌زند، بلکه بر وضعیت انسانی مردم نیز تأثیرات مخربی دارد.

ژیرنوف همچنین از نگرانی‌های افغانستان در خصوص عدم دعوت نمایندگان طالبان به کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی حمایت کرد و این موضوع را نشانه‌ای از عدم توجه جامعه جهانی به واقعیت‌های افغانستان دانست. 

دیپلمات روس تأکید کرد که روسیه متعهد به ادامه کمک‌های خود به مردم افغانستان است و در تلاش است تا با همکاری‌های دوجانبه، به ویژه در زمینه‌های محیط زیست و توسعه پایدار، به بهبود شرایط زندگی افغان‌ها کمک کند.

در این دیدار، دو طرف بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی تأکید کردند. 

سفیر روسیه همچنین به اهمیت ایجاد یک فضای همکاری مثبت میان کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت که تنها با همبستگی و تعامل می‌توان به چالش‌های بزرگ مانند تغییرات اقلیمی و بحران‌های انسانی پاسخ داد.    

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36057

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها