پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت انتقاداتی تند به آمریکا وارد کرده است.

او در این نشست شورای امنیت را به یک ناظر منفعل و بی قدرت تشبیه کرد که تنها اقدامی که می‌تواند انجام دهد از شرایط بحرانی گزارش دهد و نگرانی خود را ابراز کند.

او همچنین در مورد اقدامات در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت که محکومیت‌های اقدامات اسرائیل توسط همکاران غربی و درخواست‌ها برای پرهیز از خشونت راه به جایی نخواهد بود. او در این رابطه افزود، مشکل عمیق‌تر از آن چیزی است که وجود دارد.

نماینده روسیه دلیل این مشکل را تمایل غربی‌ها به حمایت از اسرائیل خواند.

این دیپلمات روس افزود: به دلیل تمایل غربی‌ها به حمایت از اسرائیل شورای امنیت تاکنون نتوانسته واکنش مناسب به تشدید بحران در خاورمیانه نشان دهد.

نماینده چین در این نشست نیز در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: منطقه‌ای که اسرائیل به عنوان «منطقه امن» اعلام کرده بود، تحت بمباران جدید این رژیم قرار گرفته است.

او در بخش دیگری از این سخنان ضمن محکومیت این جنایات گفت: مکان‌های غیرنظامی نباید هدف عملیات‌های نظامی قرار بگیرند. او این اقدام را یک خط قرمز در قوانین بین المللی بشردوستانه عنوان کرد.

این دیپلمات چینی ادعای آمریکا مبنی بر پذیرش آتش بس توسط اسرائیل را رد کرد و گفت: به جای نشانه هایی از تعهد اسراییل به آتش بس، ما شاهد گسترش عملیات نظامی و افزایش تلفات غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی هستیم.

او ضمن درخواست توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در انجام فعالیت‌های جنگی و شهرک‌سازی گفت: فاجعه انسانی در غزه همچنان رو به وخامت است و بیماری و گرسنگی رو به افزایش است.

این اظهارات درحالی مطرح شد که نماینده آمریکا در شورای امنیت مدعی شد که از تلاش‌های جدی سازمان ملل برای عملیاتی شدن کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه با وجود دشواری‌ها حمایت می‌کند.

در همین حال، نماینده الجزایر نیز در این نشست ضمن ابراز نگرانی از جنایات اسرائیل به عملکرد شورای امنیت انتقاد کرد. او گفت: «آیا نقش شورا فقط به ثبت تعداد جان های از دست رفته محدود شده است؟»

این نشست درحالی تشکیل شد که رژیم صهیونیستی شنبه گذشته مدرسه ای را در منطقه الجرحه غزه هدف قرار دارد. این سومین مدرسه‌ای بود که در طی دو روز بمباران می شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32516

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *