پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، وزارت دفاع طالبان با انتشار خبرنامه‌ای نوشته است که هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان با مسئولین سپاه 217 عمری، شماری علما، مجاهدین دیدار کرده است.

در این خبرنامه آمده است که او بر «اخلاص، تقوا و اطاعت پذیری» تاکید کرده است.

رهبر طالبان همچنین در این دیدار خواسته است که از «اختلافات» که باعث بی اعتمادی و ناکامی می شود، دوری کنند.

او همچنین موفقیت را «اتحاد همدلی» دانست.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که او هموار در فرامین، احکام و دیدارهای خود بر «اطاعت» و پرهیز از «اختلافات» تاکید می کند.

او همچنین در سفر تازه خود به بدخشان در دیدار با مقامات محلی این ولایت بر اجرای فرامین و احکام تاکید کرده است.

او همچنین خواسته است این فرامین با جدیت تطبیق شود و این افراد تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرند.

رهبر طالبان همچنین بر تقش علما تاکید کرده است و اتحاد با آنها را مهم خوانده است. به گفته این رهبر طالبان اتحاد با علما منجر به آن می‌شود که کسی علیه آنها اقدام نکند.

آخوندزاده در مردادماه سال جاری نیز در مراسمی در وزارت دفاع با تمجید از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان گفت: «مسئولیت بزرگی دارید و آن حفاظت و استحکام نظام اسلامی است و احتیاط کنید با قدرت مغرور نشوید و در مقابل اطاعت هم مانند جسد بی روح باشید».

رهبر طالبان در ادامه گفته بود: «در فرامین و اوامر بزرگان تاویل نکنید و استقامت کنید، این برای شما جهاد است.»

هبت‌الله آخندزاده با توصیه کارمندان به مسئولیت‌پذیری گفته بود: «علم هر مسئولیت بر مسئول فرض است و به هر چیزی که به آن مبتلا شدید باید آن را بیاموزید و تبعیض منطقه‌ی را کنار بگذارید چون اختلافات و بی اعتمادی شما را به شکست مواجه می‌سازد.»

این اظهارات از سوی رهبر طالبان در حالی مطرح می‌شود که او در نماز عید قربان در اظهاراتی از مسئولان و همه مردم افغانستان خواسته بود که اختلافات را کنار بگذارند. «دشمنان از اختلاف میان افغان‌ها سود خواهند برد.»

رهبر طالبان گفت: «اختلاف نمی‌خواهم. اگر در یک روز همه به اتفاق مرا از این منصب عزل کنند، به آن راضی هستم، اما به این راضی نیستم که اختلافات باشد. حاکمیت با وجود اختلاف مستحکم می‌شود. اگر کوشش کنم که در میان مردم اختلاف بیندازم، آنها در مورد من متفق نخواهند شد. آنها بین خودشان درگیر خواهند بود. اما من این را نمی‌خواهم. این سیاست فرعونی است. این سیاست شیطانی است.»

از سوی دیگر، به نظر می رسد که اختلافات میان رهبران ارشد طالبان بالا گرفته است. براساس گزارش‌ها، این اختلافات میان هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان از یک سو و سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور(داخله) طالبان و یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع کشور است.

منابعی به رسانه‌ها گفته‌اند که دلیل این اختلافات مداخله رهبر طالبان در امور حکومت‌داری است.

منابع همچنین افزوده‌اند که سراج‌الدین حقانی و یعقوب مجاهد با رهبر طالبان گفتگو کرده‌اند اما هبت‌الله سخنان آنان را بی‌اهمیت دانسته است.

رهبر طالبان به آنان گفته است که نقش کمتری در جریان جهاد داشته‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34608

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *