دوشنبه 19 سنبله 1403 برابر با Monday, 9 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

کفار می‌خواهند علما در سیاست نقشی نداشته باشند-دستور تازه رهبر طالبان برای تغییر مقامات امنیتی و محلی-رهبر طالبان: اختلافات و بی‌اعتمادی موجب شکست می‌شود--ایراف

به گزارش ایراف؛ وزارت دفاع طالبان در کانال تلگرامی خود از برگزاری جلسه اصلاحی برای بیش از 600 تن از مسولان ارتش طالبان با حضور هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان در ولایت قندهار خبرداد.

وزارت دفاع طالبان گفته است که هدف از برگزاری این سمینار سه روزه اصلاح نفس، مسئولیت پذیری، بندگی خوب در قدرت، هماهنگی بیشتر و حکومت‌داری بهتر بوده است.

هبت‌الله آخندزاده در مراسم آغاز به کار این سمینار با تمجید از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان گفت: «مسئولیت بزرگی دارید و آن حفاظت و استحکام نظام اسلامی است و احتیاط کنید با قدرت مغرور نشوید و در مقابل اطاعت هم مانند جسد بی روح باشید».

رهبر طالبان در ادامه گفته است: «در فرامین و اوامر بزرگان تاویل نکنید و استقامت کنید، این برای شما جهاد است.»

هبت‌الله آخندزاده با توصیه کارمندان به مسئولیت‌پذیری گفته است: «علم هر مسئولیت بر مسئول فرض است و به هر چیزی که به آن مبتلا شدید باید آن را بیاموزید و تبعیض منطقه‌ی را کنار بگذارید چون اختلافات و بی اعتمادی شما را به شکست مواجه می‌سازد.»

این اظهارات از سوی رهبر طالبان در حالی مطرح می‌شود که او در نماز عید قربان در اظهاراتی از مسئولان و همه مردم افغانستان خواست که اختلافات را کنار بگذارند. «دشمنان از اختلاف میان افغان‌ها سود خواهند برد.»

رهبر طالبان گفت: «اختلاف نمی‌خواهم. اگر در یک روز همه به اتفاق مرا از این منصب عزل کنند، به آن راضی هستم، اما به این راضی نیستم که اختلاف و تفرقه باشد. حاکمیت با وجود اختلاف مستحکم می‌شود. اگر کوشش کنم که در میان مردم اختلاف بیندازم، آنها در مورد من متفق نخواهند شد. آنها بین خودشان درگیر خواهند بود. اما من این را نمی‌خواهم. این سیاست فرعونی است. این سیاست شیطانی است.»

پیشنهاد:   رییس اداره پاسپورت طالبان شایعات درباره بازداشت خود را رد کرد

ملا هبت‌الله تاکید کرد که نظام کنونی یک نظام شرعی است و باید تقویت شود. «این نظام عدالت را تامین می‌کند، اما در صورتی که اتحاد باشد.»

رهبر طالبان درحالی از مقامات خود خواسته که اختلاف را کنار بگذارند که به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر وجود اختلافات در نظام کنونی افغانستان وجود دارد. این گمانه‌ها به ویژه پس از سفر اخیر ملاهبت الله به کابل بیشتر شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31214

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *