شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
نشست‌های مخالفان حکومت افغانستان فاقد انسجام و بی‌نتیجه بوده است_رسانه استخبارات طالبان؛ دبیرکل سازمان ملل را سخنگوی جبهات خیالی توصیف کرد_ایراف

به گزارش ایراف؛ سائس سعیدی در مطلبی که المرصاد، رسانه استخبارات طالبان آن را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده نوشته است: «آنتویوگوترش، دبیرکل سازمان ‌ملل با رفتار ددمنشانه در قبال مردم افغانستان افواهاتی را بروز داده است که گویا در افغانستان نا‌امنی وجود داشته و در چند ماه اخیر این ناامنی سیر صعودی داشته است و حملات از سوی جبهات ‏خیالی در کابل و شهر‌های دیگر صورت گرفته است.»

این درحالی است که دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود که امروز جمعه یک تیرماه آن را منتشر کرده می‌گوید که داعش از ۲۸ فوریه (۹ اسفند) تا ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) شش حمله در افغانستان انجام داده است.

او در ادامه می‌گوید که عجیب است به فردی که با این پُست و مقام بزرگ (سرمنشی سازمان ملل) شکار اخباری می‌شود که حتی برای یک بچه ده‌ساله‌ کذب و صدق آن خبر قابل تفکیک و تمیز است. شاید سرمنشی سازمان‌ملل تصمیم گرفته است که قصدا به طبل نشر این اکاذیب بکوبد تا به شیوه ‏و طرز بغاوتی‌ها (با نشر دروغ و گفتار غیر واقعی) تحمیلات سیاسی به امارت اسلامی داشته باشد.

سائس سعیدی در ادامه با اشاره با عدم موفقیت دوحه دو به دلیل عدم حضور طالبان ادعا کرده است که نشست دوحه ۳ هم که قرار است در روز‌های آینده برگزار شود، امارت اسلامی شرایط حضورش را در این نشست به سازمان ملل قبولانده است و عرصه را به این سازمان و کشور‌های مغرض که در پی تطبیق نقشه‌های مخرب هستند تنگ‌ کرده است.

این درحالی است که طالبان به تازگی اعلام کرده‌اند که در نشست دوحه شرکت خواهند کرد. هرچند که آنها در گذشته شروطی را برای حضور در دوحه 3 بیان کرده بودند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست چند روز پیش خبر داد که طالبان در نشست دوحه شرکت می‌کنند؛ ذبیح الله مجاهد این تصمیم را به نفع افغانستان خواند.

طالبان درحالی حضور خود در این نشست را رسانه‌ای کردند که یکی از شروط آنها برای حضور در این نشست «عدم دعوت نمایندگان جامعه مدنی » افغانستان از سوی سازمان ملل در این نشست بود.

همچنین طالبان خواهان آن هستند که نمایندگان این گروه به عنوان نمایندگان واقعی افغانستان در این نشست معرفی شوند.

در ادامه این یادداشت که در المرصاد منتشر شده آمده است که به تمام جهان اعم از سازمان ملل و کشور‌های ‏مربوط آن بیان می‌داریم، ملت افغان در کنار امارت اسلامی ایستاده است و از هیچ نوع همکاری و همیاری در این راستا دریغ نمی‌ورزند، اگر هر ملتِ با دولت‌شان هم‌دست باشند. هیچ کشور و سازمان نخواهد توانست که در مقابل عزم آن‌ ملت و دولت ایستادگی کنند حال اگر آنتیوگوترش آستین بلند کرده است تا باسوء‌استفاده از میکرفون سازمان ملل حملات فیسبوکی جبهات خیالی را رنگ و صبغه حقیقی بدهد قطعاً به این آرمان نافرجام و منحوسش نخواهد رسید چون اسناد و ادعا‌های موثق وجود دارد که هیچ کدام از حملات جبهات خیالی که در صفحات مجازی آنها نشر می‌شود حقیقت نداشته است.

در همین حال، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که در دوحه ۳ با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد.

او در یک نشست خبری گفت: ما با طالبان به عنوان مقام‌های حاکم رفتار می‌کنیم. با آنان به عنوان دولت به رسمیت‌شناخته شده افغانستان رفتار نمی‌شود.

این در حالی است که دیدبان حقوق‌بشر گفته که سازمان‌ ملل متحد بحث حقوق‌ زنان را به‌گونه‌ «گسترده» از موضوعات مورد بحث در نشست دوحه ۳ حذف کرده است.

فرحان حق در نشست خبری خود «آپارتاید جنسیتی» در افغانستان را یک نگرانی جدی توصیف کرده است.

در همين حال؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده است که سازمان ملل از نمایندگان جامعه مدنی افغانستان برای شرکت در نشست دوحه ۳ دعوت نکرده است.

 

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26163

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها