ردپای عربستان در حملات 11 سپتامبر؛ مأمور سعودی از اهداف مورد حمله فیلم گرفته بود-ایراف

به گزارش ایراف، گاردین گزارش داده است که یک ویدئوی 25 ساله از مردی که توسط اف بی آی به عنوان مامور اطلاعاتی عربستان سعودی معرفی شده، در حین فیلمبرداری از مکان‌هایی در مرکز واشنگتن سه ماه قبل از تصمیم القاعده برای انجام حملات 11 سپتامبر منتشر شده است.

این فیلم در دادگاه توسط خانواده‌های قربانیان که ادعا می‌کنند دولت سعودی در این حادثه شریک بوده، نمایش داده شد.

این ویدئو شامل توضیحات عمر البیومی، در مورد مکان‌های مختلف شهر است.

مقامات سعودی مدت‌ها است که به شدت حمایت از حادثه 11 سپتامبر را رد می‌کنند.

این درحالی است که ۱۵ نفر از  ۱۹ عامل حمله ۱۱ سپتامبر اتباع عربستان سعودی بودند.

همچنین ریاض ارتباط این فرد با دولت عربستان را نیز رد کرده است.

در این ویدئو که کیفیت کمی نیز دارد، البیومی با زبان عربی شروع به سخن گفتن می‌کند.

او در ابتدا می‌گوید:«ای برادران عزیز، درود بر شما از جانب عمر البیومی» سپس می‌افزاید «به شما برادران درود می‌فرستم و از واشنگتن، پایتخت آمریکا به شما خوشامد می‌گویم.»

به گفته اف بی آی، وقتی بیومی درحال فیلمبرداری این ویدئو بود، او با دو دیپلمات عربستان سعودی نزدیک به القاعده، ارتباط داشته است.

در گزارش رسمی کمیسیون 11 سپتامبر، که یک سند 585 صفحه‌ای است و در سال 2004 از یافته‌های تحقیقی که دولت آمریکا راه اندازی کرد، منتشر شد، به این نتیجه رسیده که شکست‌های اطلاعاتی از سوی سیا و اف بی آی در درجه اول مقصرین این حمله بوده‌اند.

در این گزارش با اشاره به بیومی آمده است: ما هیچ مدرک معتبری مبنی بر اعتقاد وی به افراط‌گرایی خشونت آمیز و یا کمک آگاهانه به گروه‌های افراطی ندیده‌ایم.

همچنین این کمیسیون گزارش داده است که زمانی که از خالد شیخ محمد، به عنوان مغز متفکر این حمله در جریان بازجویی پرسیده شده است که آیا بیومی را می‌شناسد، پاسخ منفی داده است.

پس از حادثه 11 سپتامبر آمریکا با ادعای «قربانی تروریسم» بودن به دنبال مجازات عاملان این حادثه مرگبار بود. حمله به افغانستان با همین منطق صورت گرفت.

عربستان از جمله کشورهایی است که نامش در فهرست متهمان این حادثه بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25841

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها