شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
هدف نشست دوحه وادار کردن طالبان به انجام تعهدات قانونی

پیش از شروع رسمی نشست دوحه در مورد افغانستان، نمایندگان کشورها از جمله ایران و پاکستان وارد دوحه شده‌ و رایزنی‌های خود را آغاز کردند.

به گزارش ایراف، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئيس جمهور و سفیر ایران در کابل، روز شنبه (۲۸ شنبه) در ایکس نوشت که با نماینده انگلیس با این پرسش که قدرت اجرایی و میزان اثرگذاری هماهنگ‌کننده بین‌المللی برابر آوار چندین دهه مشکلات ناشی از تجاوز خارجی در امور افغانستان چگونه تعریف شده صحبت کرده است.

قمی همچنین با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

همچنین آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان که به دوحه رفته از رایزنی‌های خود با هیات‌های ازبکستان، ترکیه، نروژ و اتحادیه اروپا خبر داده است.

پیشتر وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که در نشست دوحه شرکت نمی‌کند چرا که بدون تحقق پیش شرط های کابل، آن را «بی‌فایده» و «بی‌نتیجه» می‌داند.

گفته شده آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل عصر شنبه وارد دوحه شده است. نمایندگان بیش از ۲۵ کشور و سازمان بین‌المللی در نشست امروز شرکت می‌کنند.

گفته شده که ۶ نماینده زن و مرد به نمایندگی از جامعه مدنی و فعالان حقوق زن افغانستان به دوحه دعوت شده‌اند.

فرستادگان دبیرکل سازمان ملل در روزهای اخیر در کابل با مقام‌های حکومت سرپرست رایزنی کردند و کابل پیش‌شرط‌هایی را مشخص کرد که ظاهرا پذیرفته نشده است.

درباره دلیل عدم حضور نمایندگان حکومت سرپرست افغانستان در نشست دوحه بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6170

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها