رایزنی متقی و رییس دفتر یوناما درباره نشست دوحه

رزا اتانبایوا، رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و هیأت همراهش با مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. نشست دوحه درباره افغانستان از محورهای اصلی این دیدار بود.

بنا بر گزارش ایراف، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان با اعلام این خبر اظهار داشت: در این نشست دوطرف در مورد پیشرفت‌های اخیر دیپلماتیک امارت اسلامی افغانستان، نشست آینده دوحه، گزارش فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان و سایر موضوعات به تبادل نظر پرداختند.

سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان روز شنبه( ۱۴ بهمن) در یک اعلامیه گفته است که در این نشست خانم اوتانبایوا در مورد نشست دوحه معلومات داده و از کابل دعوت کرد که در این نشست اشتراک کند.

بر اساس خبرنامه آقای متقی در جواب گفته است که حکومت سرپرست افغانستان در روشنی وضاحت ها در مورد اشتراک هیات خود در نشست دوحه تصمیم خواهد گرفت.

طبق خبرنامه سرپرست وزارت خارجه افغانستان بار دیگر موضع خود را در برابر قطع‌نامه ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان کرده و بر «تعامل سازنده» با سازمان ملل تاکید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان به نقل از اوتانبایوا نگاشته که وی خواستار شرکت هیأت کابل در نشست دوحه شده است.

نشست دوحه درباره افغانستان به ابتکار و میزبانی سازمان ملل در اواخر ماه جاری برگزار می‌شود.

پیشنهاد می شود: بررسی آثار و پیامدهای توافقنامه دوحه

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4233

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *