دوشنبه 19 سنبله 1403 برابر با Monday, 9 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

رایزنی درباره ترمیم و توسعه روابط دوجانبه میان مقامات طالبان و سفیر عربستان-ایراف

به گزارش ایراف؛ عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان بعد از ظهر امروز با فيصل بن طلق البقمی، سفیر عربستان سعودی در افغانستان، دیدار کرد.

فیصل بن طلق در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی میان دو کشور گفت: عربستان سعودی و افغانستان به عنوان دو کشور مسلمان و دوست دارای روابط دیرینه در زمینه‌های سیاسی،‌ فرهنگی و اقتصادی هستند.

او در ادامه از تلاش ریاض برای گسترش و تقویت روابط میان افغانستان و عربستان خبرداد.

سفیر عربستان خاطرنشان کرد که کشورش همواره خواهان کمک و همکاری با افغانستان در زمینه‌های مختلف بوده و پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان ادامه داشته و در آینده نیز کمک‌های انسان دوستانه خود را به مردم مسلمان افغانستان و مهاجرین افغان ادامه خواهد داد.

فیصل بن طلق در ادامه با اشاره به مبارزه طالبان با مواد مخدر و بهترشدن وضعیت امنیتی در افغانستان تصریح کرد که با توجه به ظرفیت دو کشور این روابط می‌تواند ارتقا پیدا کند و دولت عربستان سعودی از ارتقا و گسترش روابط با امارت اسلامی استقبال می‌کند.

عبدالسلام حنفی نیز در این دیدار عربستان را کشوری مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام خواند و از تمایل طالبان برای گسترش روابط با ریاض خبرداد.

این در حالی است که در حاشیه نشست دوحه ۳ هیات عربستان سعودی در دیدار با هیات طالبان به ریاست ذبیح‌الله مجاهد گفت عربستان تمایل دارد سفارت خود در کابل را بازگشایی کند.

 

پیشنهاد:   ذبیح‌الله مجاهد در نشست دوحه: جهان به جای تعامل ما را تحریم می‌کند
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28785

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *