رایزنی احزاب اپوزیسیون پاکستان

به گزارش ایراف، اسد قیصر از رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان و مولانا فضل الرحمن، رهبر جمعیت علمای اسلام در یک نشست مشترک در مورد اوضاع سیاسی و نظم و قانون در پاکستان گفتگو کردند.

این چهره‌های پاکستانی در این دیدار نگرانی خود را درباره بدتر شدن صلح و افزایش بی‌قانونی به ویژه در خیبرپختونخواه مطرح کردند.

آنها در جریان گفت‌وگوهای خود گفتند که عملیات نظامی راه حل نیست. در مقابل، آنها بر لزوم همکاری احزاب سیاسی برای صلح در این منطقه تاکید کردند.

به گزارش سما تی وی پاکستان، هر دو رهبر توافق کردند که به عنوان یک اپوزیسیون قوی در شورای ملی عمل کنند و روابط بهتر با افغانستان را تقویت کنند.

افزون بر این، آنها خواستار ایجاد یک دهلیز اقتصادی در نقاط عبور با افغانستان برای تقویت روابط اقتصادی شدند.

این دیدار و توافقات درحالی صورت می‌گیرد که تهدیدات تروریستی و حملات هراس‌افگانه در پاکستان به ویژه ایالت خیبرپختونخواه شدت یافته است.

در نتیجه این حملات دولت پاکستان، کابل را به دلیل حمایت از گروه های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان مقصر می داند.

پاکستان خواستار مهار تی تی پی توسط طالبان شده است و بارها از کابل درخواست کمک کرده است اما پاسخ دولت افغانستان منفی بوده است.

این درخواست ها از سوی پاکستان در شرایطی است که مولانا فضل الرحمن، ماه گذشته ضمن انتقاد از مقامات پاکستانی گفته بود نباید افغانستان را مسئول ناامنی‌های پاکستان دانست.

او همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی اواخر خردادماه سال جاری با اشاره به سفر خود به کابل گفت راه را برای بهبود روابط با کابل باز کرده بودیم اما همه چیز هدر رفت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25914

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها