شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
آیت‌الله رئیسی دوست واقعی پاکستان بود-ایراف

به گزارش ایراف، ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و شهادت ایشان، آیت‌الله ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان را دوستان واقعی پاکستان خواند.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی اوایل ماه گذشته به دعوت رئیس جمهور پاکستان به اسلام آباد سفر کرده بود. در جریان این سفر تجارت 10 میلیارد دلاری بین اسلام آباد و تهران در دستور کار قرار گرفته بود.

این درحالی است که در سال 2023 هردو کشور با یک برنامه پنج ساله موافقت کردند تا حجم تجارت از حدود 2 میلیارد به 5 میلیارد دلار در سال برسد.

همچنین آیت الله رئیسی پیش از این سفر مطرح کرده بود که پاکستان کشور مهمی در منطقه آسیا است. کشوری مسلمان، دارای روابط تاریخی، تمدنی و اسلامی با جمهوری اسلامی ایران که ملت‌های دو کشور روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند.

وی گفته بود که تاکنون روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی خوبی با پاکستان داشته‌ایم. روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خوبی با پاکستان داشته و همکاری‌های دوجانبه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خوبی بین ما برقرار بوده است.

رییس جمهور اشاره کرده بود: ایران و پاکستان در موضوع حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین مبارزه با تروریسم دیدگاه‌های مشترکی دارند در راستای سیاست همسایگی و سیاست ارتباط با کشورهای مسلمان و همسو معتقدیم که ارتباط با کشور دوست و برادر پاکستان باید ارتقا پیدا کند و اراده دو کشور نیز بر ارتقا روابط است.

وی تصریح کرد: گفت‌وگوهای ما با پاکستان در حوزه مسائل امنیتی، مرزی تجاری به ویژه در حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی خواهد بود. سطح روابط اقتصادی با پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست و ما در این سفر برنامه‌ریزی یک ارتباط تجاری ۱۰ میلیارد دلاری را در نظر داریم.

گفتنی است که جمهوری اسلامی در دوره ریاست آیت الله رئیسی در راستای سیاست همسایگی تعامل با همسایگان را در دستور کار خود قرار داده بود. روابط پاکستان و ایران یکی از حیاتی ترین روابط جمهوری اسلامی با همسایگان خود است. چراکه علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف مسئله امنیت نیز برای دو کشور مهم و حیاتی است.

پیشنهاد می شود: «آیت الله رئیسی» در نگاه شخصیت‌های جهان؛ از «رهبر» و «برادر» تا «دوست واقعی» و «حامی مقاومت»

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21762

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها