سخنرانی رئیس جمهور چین در نشست بریکس

به گزارش ایراف، رئیس جمهور چین در جریان سخنرانی درشانزدهمین اجلاس سران گروه اقتصادهای نوظهور جهان در کازان روسیه این موضوع را بیان کرد.

شی جین پینگ موضع پکن مبنی بر پافشاری بر آتش بس در اسرع وقت در غزه را تکرار کرد و گفت که درگیری بین طرف های مربوطه در حال تشدید است.

وی افزود که جنگ نباید در اوکراین تشدید شود، بحران در اوکراین در حال پیشرفت است، اما ما باید از سه اصل پیروی کنیم که درگیری نباید به خارج از میدان نبرد گسترش یابد، درگیری ها نباید تشدید شود و طرف های ذینفع نباید هیزمی بر آتش بیافزایند تا تنش ها در اسرع وقت کاهش یابند.

شی گفت که پکن معتقد به بی طرفی در مناقشه است، اما به دلیل حمایت دیپلماتیک و اقتصادی از مسکو؛ متحد دیرینه خود، مورد انتقاد قدرت‌های غربی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که اولین روز اجلاس سران بریکس سه شنبه دوم مهر در شهر کازان روسیه آغاز شد، جایی که شرکت کنندگان در مورد ایجاد یک پلت فرم پرداخت دیجیتال و راه‌های افزایش تجارت با ارز‌های ملی بحث کردند.

این اجلاس با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور برگزار شد و ۳۶ کشور از جمله ۲۲ کشور در سطح روسای جمهور و رهبران ۶ سازمان بین المللی در آن شرکت دارند.

در شانزدهمین اجلاس بریکس قرار است نتایج ریاست روسیه بر این گروه که شامل ۱۰ کشور، ۳ کشور عربی است، جمع بندی شود. این اولین اجلاس پس از پیوستن پنج کشور جدید به گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38906

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *