با افزایش تنش‌های منطقه‌ای در غرب آسیا و ادامه سیاست‌های جنگ طلبی رژیم صهیونیستی و کشیده شدن آتش جنگ به لبنان مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در راس آنها محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و سید عباس عراقچی، وزیر خارجه سفرهای منطقه‌ای خود را آغاز کرده‌اند.

حضور محمدباقر قالیباف در مناطق بمباران شده لبنان و انتشار تصاویری از او در کنار آوار‌های برجای مانده از بمباران اسرائیل پیام‌های واضحی برای حامیان رژیم صهیونیستی داشت‌.

علاوه بر این همانطور که قالیباف در دیدار خود با مقامات لبنانی تاکید کرد، این سفر او به مردم لبنان یادآوری کرد که جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه در کنار برادران و خواهران لبنانی خود است.

از سوی دیگر جزئیات این حضور مثل هدایت هواپیمای حامل رئیس مجلس توسط خود او نیز حامل پیام روشن دیگری برای اسرائیل و حامیانش داشت.

همچنین سفرهای منطقه‌ای سید عباس عراقچی در قامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که با سفر به ریاض آغاز و پس از آن در دوحه ادامه یافت، نشانه‌ای از دیپلماسی فعال انقلابی است که همچون گذشته حامی جبهه مقاومت بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از دوحه امروز یکشنبه به بغداد و پس از آن به مسقط خواهد رفت.

همانطوری که مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم در روزهای گذشته اعلام کرده است، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال جنگ افروزی نبوده و نیست.

حالا وقتی سفر روزهای گذشته مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای منطقه در کنار بیانات رهبر انقلاب اسلامی در نمازجمعه نصر قرار می‌دهیم، مشخص می‌شود که حمایت از جبهه مقاومت اولویت سیاست خارجی ایران است.

حمایت از مظلومان جهان یکی از ارزش‌های خدشه ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است. موضوعی که در چهاردهه‌ گذشته جمهوری اسلامی همواره به آن عمل کرده و بر اجرای آن تاکید کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37936

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *