پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ محب‌الله شاکر، سرکنسول طالبان در پشاور، روز سه‌شنبه به دعوت علی‌امین گنداپور، سروزیر خیبرپختونخوا، به یک کنفرانس دعوت شده بود. همه ی مقام‌ها و دیپلمات‌ها هنگام پخش سرود ملی کشور میزبان به پا خاستند اما او و همراهش تنها افرادی بودند که هنگام پخش سرود ملی پاکستان از جا برنخاستند.

گفته می شود ضمن اینکه اسلام آباد در پی این اقدام سرکنسول طالبان اعتراضات گسترده‌ای کرده‌اند، وزارت خارجه این کشور نیز این حرکت کنسول طالبان را محکوم کرده و آن را برخلاف عرف دیپلماتیک خوانده است.

وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به این موضوع شامگاه سه شنبه احمد شکیب، کاردار و دیپلمات ارشد اداره طالبان در اسلام آباد را احضار کرد.

به گزارش منابع، وزیر اعلی خیبرپختونخوا که عضو حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان است تنها شخصی بوده است که از دیپلومات طالبان دفاع کرده است.

از جمله مقاماتی که این اقدام را محکوم کرده‌اند، حسین حقانی، سفیر پیشین پاکستان در امریکا است که در صفحه ایکس خود نوشته است، طالبان از نظر فکری در قرن بیست‌و‌یکم زندگی نمی‌کنند و نباید انتظار رفتار قرن بیست و یکمی از این گروه داشته باشیم.

او گفته است طالبان رفتار دیپلماتیک را یاد نگرفته‌اند.

کنسولگری طالبان در پیشاور در پاسخ به این اعتراضات به علی امین گنداپور سر وزیر پختونخوا گفته است که “طالبان به دلیل مخالفت با موسیقی، سرود ملی افغانستان را نیز ممنوع کرده‌اند.”

وزیر اعلی خیبرپختونخوا پیشتر نیز با نادیده گرفتن اسلام‌آباد خواهان مذاکره مستقیم با طالبان در کابل شده بود؛ اقدامی‌که برخی مقامات پاکستانی آن را تلاش برای تجزیه‌طلبی و دور زدن نظام فدرال توصیف کردند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *